به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین جعفری روز سه شنبه در جلسه شورای بهداشت و درمان شهرستان بیجار اظهار داشت: ثبت نام مردم در طرح برنامه سیب و دارا شدن پرونده سلامت، سرمایه ایی انسانی برای دریافت خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی در شهرستان خواهد بود.
وی دغدغه اصلی وزارت بهداشت را کاهش 76 درصدی مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی اعلام کرد و افزود: با مراجعه مردم به مراکز بهداشت و درمان در شهرستان و ثبت نام در سامانه سیب، با انجام اقدامات اولیه بهداشتی، مردم از بیماری های غیر واگیردار خود مطلع خواهند شد که این خدمات بصورت رایگان ارائه می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار اضافه کرد: بیش از 26 درصد مردم دچار فشار خون بالا هستند که عدم اطلاع مردم از وضعیت سلامت خود می تواند خطری جدی باشد.
وی افزود: خدمات فشار خون، قند خون و سایر موارد سنجش سلامت به صورت رایگان در طرح سامانه سیب به مردم در مراکز بهداشت و درمان ارائه می شود.
طرح تحول نظام سلامت طرحی برای بهبود وضعیت سلامت مردم از 15 اردیبهشت 1393 در کشور با سه رویکرد حفاظت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و نیز ارتقای کیفیت خدمات اجرایی شده است.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.