به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز دوشنبه در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی استان با بیان اینکه اطلاع رسانی یکی از مسئولیت های اجتماعی مسئولان و دستگاه های اجرایی است اظهار داشت: دستگاه های اجرایی هم اکنون در انجام این وظیفه که اعلام خدمات نظام، دولت و حاکمیت به مردم است ضعف اساسی دارند.
وی اضافه کرد: کم کاری مسئولان و رسانه ها علت اصلی عدم اطلاع رسانی در کردستان است به گونه ای که برخی از مسئولان در ارایه خدمات به صورت شفاف عمل نمی کنند و در عوض برخی از رسانه ها نیز نواقص را با کوچکترین جزئیات به مردم اعلام می کنند اما در اعلام نقاط مثبت تلاشی کمتری از سوی آنان انجام می شود.
استاندار کردستان گفت: در این بین فعال کردن شورای اطلاع رسانی به منظور ارایه عملکردهای دولت و نظام از ضرورت های جامعه است تا بتوانیم فضای ناامیدی که به علت القای بیش از حد کاستی ها از سوی برخی از رسانه ها صورت می گیرد را به سمت امیدواری بکشانیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این جلسه اظهار داشت: برخی القای محرومیت این استان به افکار عمومی را برای خود واجب شرعی می دانند و فعالیت های تبلیغی خود را به جای نقد منصفانه به سمت بازگویی اغراق آمیز کاستی ها سوق می دهند.
بهرام نصرالهی زاده اظهار داشت: مسئولان و روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید برای جلوگیری از این فعالیت ها عرصه اطلاع رسانی به گونه ای مدیریت کنند تا در کنار بازگویی کاستی ها به عنوان یک مطالبه مردمی خدمات و برنامه های اجرا شده نیز در نظر افکار عمومی اطلاع داده شود.
وی اضافه کرد: برای این منظور اگر نیاز به برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه هدف از جمله مسئولان دستگاه های اجرایی، مدیران روابط عمومی ها، خبرنگاران و رسانه ها باشد سازمان مدیریت و برنامه ریزی امادگی دارد تمامی این دوره ها را بدون هیچ کاستی برگزار کند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی در کنار جنگ اقتصادی درگیر جنگ رسانه ای هم هست گفت: شورای اطلاع رسانی به عنوان بازوی دفاعی دولت و نظام می تواند نقش مثمرثمری در مدیریت جنگ رسانه ای داشته باشد.
هیرش رضایی یادآور شد: این شورا در راستای نقش آفرینی در عرصه مدیریت افکار عمومی استان در چارچوب سیاست های کلی کشور، راهبردای دولت، تدوین و ترسیم جهت گیری های اطلاع رسانی و مطبوعاتی استان و ساماندهی گردش اطلاعات در استان فعالیت خود را انجام می دهد.
وی اضافه کرد: شورای اطلاع رسانی استان و شورای روابط عمومی های استان 2 شورای مهم و تاثیرگذاری است که دولت دوازدهم آنها را برای هدایت افکار عمومی مجددا فعال کرده است.
به گزارش ایرنا، شورای شورای اطلاع رسانی استانداری کردستان با عضویت 18 دستگاه و نهاد از جمله استاندار و معاونان آن، مدیران کل صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات و تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و خبرگزاری جمهوری اسلامی تشکیل شده است.
در این شورا مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان به عنوان سخنگوی استانداری انتخاب شده و از پنج کمیته سیاسی، اجتماعی، امورزیربنایی، اموراقتصادی و امور امنیتی تشکیل شده است.
3034/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.