به گزارش خبرنگار ایرنا، سید مهدی فرشادان روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: تلاش برای رفع مشکلات معلمان در زمینه های دیگر از جمله معیشتی نیز با جدیت دنبال می شود و با توجه به وضعیت سعی بر این است که بسته هایی برای اقشار کارمند از جمله معلمان گرفته شود.
وی همچنین افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را از دیگر اقدامات مورد توجه مجلس اعلام کرد و گفت: با تلاش های انجام شده 80 نفر دیگر به ظرفیت قبلی این دانشگاه اضافه شده که باید تلاش شود این میزان بیشتر افزایش پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان های سنندج،کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی افزود: با پیگیر های انجام شده پنج میلیارد ریال برای تجهیز و هوشمند سازی مدارس استان جذب شده که همزمان با بازگشایی مدارس به آنان تحویل خواهد شد.
**155 واحد آموزشی جدید در کردستان در دست احداث است
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر 155 فضای آموزشی در دست احداث در استان وجود دارد که مهر امسال 45 مورد از این تعداد به بهره برداری می رسد.
رشید قربانی با بیان اینکه تکمیل این پروژه ها در حال حاضر هزار و 360 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: علاوه بر این تعداد ما در مجموع به 150ساختمان آموزشی دیگر در استان با اعتباری در حدود هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار نیازداریم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 2هزار و 750 ساختمان در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد که یک هزار مورد از این ساختمان ها مطلوب و 900 مورد نیازمند تعمیرات اساسی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: همچنین حدود 800 ساختمان آموزشی در استان نه در حد تخریبی اما از استانداردهای نظام مهندسی برخوردار نیستند.
قربانی افزود: در حال حاضر 110 ساختمان آموزشی در استان کاملا تخریبی بوده و باید نوسازی و بازسازی شوند که با نوسازی این تعداد در مجموع به 150 ساختمان جدید نیاز داریم.
وی اظهار داشت: در زمینه کمبود فضاهای آموزشی در روستاهای استان مشکل حادی وجود ندارد و عمده مشکل ما در حاشیه شهرها است.
در سال تحصیلی (97 - 96) 285 هزار دانش آموز کردستانی در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی مشغول به تحصیل بودند.
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.