به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس سلطانیان روز یکشنبه در سومین جشن بزرگ تلاش در سنندج اظهار داشت: با ابلاغ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در آذر سال 90، ساختار نظام آموزشی کشور از سال تحصیلی 92 - 91 با استقرار پایه ششم تغییر کرد.
وی افزود: با استقرار پایه دوازدهم تغییرات زیادی در دوره متوسطه نظری ایجاد شد و دوره پیش دانشگاهی با 24 ساعت کلاس در هفته حذف و پایه دوازدهم با 35 ساعت کلاس در هفته از امسال جایگزین می شود.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: با استقرار این پایه و با توجه به تعداد دانش آموزانی که به دوره متوسطه نظری اضافه و تعداد کلاس هایی که از قِبل این آمار اضافه می شود در حوزه آموزش متوسطه نظری در کشور به 27 هزار و 150 نیروی انسانی نیاز است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پایه دوازدهم برای اولین بار استقرار پیدا می کند برنامه های کیفیت بخشی بسیار مهمی امسال برای دانش آموزان این پایه اجرا می شود و در مجموع تمرکز فعالیت ها در دوره متوسطه شاخه نظری برای سال تحصیلی آینده پایه دوازدهم خواهد بود.
سلطانیان با بیان اینکه تخصیص منابع و امکانات به پایه دوازدهم از اولویت های وزارت آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: آموزش دبیران اواخر این هفته آغاز خواهد شد و کتاب های جدید تالیف این پایه نیز در سامانه بارگذاری شده است.
وی با اشاره به اینکه در دوره متوسطه اولین اقدام موثر برای کیفیت بخشی توزیع متوازن و هدایت تحصیلی است، اضافه کرد: ما برای اینکه دوره دوم متوسطه را به خوبی آغاز کنیم باید فرایند هدایت تحصیلی را به نحو مطلوب اجرایی کنیم.
مدیرکل آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش گفت: آمارها نشان می دهد که استان کردستان در مهار رشته تجربی جزو استان های موفق کشور است.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 96 - 95 حدود 50.89 درصد دانش آموزان شاخه نظری در رشته تجربی تحصیل می کردند اما کردستان توانست در سال تحصیلی گذشته این عدد را به 44.42 درصد کاهش دهد.
سلطانیان افزود: در رشته انسانی و شاخه علوم و معارف اسلامی هم اعداد و ارقام نشان دهنده این است که استان کردستان به سمت و سوی میانگین هایی که در تفاهم نامه ها وجود دارد، حرکت کرده است.
وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی رشته ریاضی در استان کردستان در سال تحصیلی گذشته حدود 10.65 و پایین تر از میانگین کشوری بود خواستار توجه ویژه مسئولان استان به این رشته تحصیلی شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم گفت: این استان در زمینه بهره مندی از زیرساخت های امکاناتی آموزشی و پرورشی پایین تر از میانگین کشوری است.
رشید قربانی افزود: ما در زمینه بهره مندی از فضای آموزشی در رتبه 21 کشوری، امکانات ورزشی 26 و در زمینه های پرورشی و تربیتی استان بیست و چهارم کشور هستیم
وی اظهار داشت: برعکس شاخص های امکاناتی، در بیش از 95 درصد شاخص های آموزشی بالاتر از میانگین کشوری بوده و در برخی از این شاخص ها جزو استان های پنجم تا دهم هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: سال 93 رتبه علمی استان در آزمون کنکور شانزدهم بود که این رتبه در سال 96 به رتبه 10 کشور ارتقا پیدا کرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این جشن از 480 نفر از فرهنگیان، 80 نفر از دانش آموزان برتر المپیادهای علمی دانش آموزی ریاضی و شیمی، المپیاد نانو، رتبه های زیر 100 کنکور سراسری 97، برگزیدگان کشوری مسابقات علمی، علمی کاربردی هنرستان ها، برگزیدگان جشنواره نوجوان خوارزمی و برگزیدگان کشوری مسابقه ملی توانمند و جشنواره نانو در سال تحصیلی 97 - 96 با اهدای لوح سپاس و هدیایی تقدیر شد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.