مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان گفت: با احداث 3 تصفیه فاضلاب تا پایان سال جاری، ظرفیت تصفیه فاضلاب استان از ۷۱ درصد فعلی به ۸۰ درصد می رسد.

 به گزارش ایلنا، محمدحسین محمدی با بیان اینکه 71 درصد فاضلاب جمع آوری شده شهرهای استان به وسیله 6 تصفیه خانه فاضلاب تصفیه می شود، گفت: هم اکنون  ۸ طرح فاضلاب هم در دست اجرا است که احداث ۳ تصفیه خانه به اتمام رسیده و ۵ تصفیه خانه دیگر نیز از محل طرح ها احداث می شود که در این صورت ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۹۱ درصد خواهد رسید.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۳ تصفیه خانه با برنامه‌ریزی های انجام گرفته امسال به اتمام خواهد رسید که به این ترتیب ظرفیت تصفیه فاضلاب به ۸۰ درصد تا پایان سال جاری می رسد.

محمدی ادامه داد: با این وجود 5 درصد جمعیت شهرنشین استان از خدمات جمع آوری و ۱۰ درصد از خدمات تصفیه فاضلاب برخوردار نیستند،که این تعداد در ۲۰ شهر استان پراکنده هستند و برای احداث تأسیسات مورد نیاز در این شهرها ۴۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آبفا کردستان، طرح جامع تامین آب استان برای سال 1425، را 2 میلیون و 150 هزار نفر پیش بینی و بیان داشت: که در در تاریخ یاد شده شهرهای استان نیازمند 172 میلیون متر مکعب آب خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۴ طرح آبرسانی به شهرهای سنندج، دیواندره، بانه و سقز در دست اجرا قرار دارد، افزود: برای اتمام این طرحها که پیشرفت قابل توجهی نیز دارند اعتبار نیاز است.

محمدی یادآور شد: در ۵ شهر بانه، مریوان، سنندج، کامیاران و قروه با حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها مواجه هستیم و با توجه به نبود زیرساخت مناسب در آنها ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات مناسب نیاز است تا طی ۲ سال ساماندهی شوند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.