استاندار کردستان گفت: میزان تخصیص آب در استان کردستان ناکافی و مردم نیز از این مسئله گلایه‌مند و خواهان جبران هستند.

به گزارش ایلنا، بهمن مرادنیا در جلسه ای که باحضور رضا اردکانیان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان داشتند، گفت: میزان تخصیص آب در استان کردستان ناکافی و مردم نیز از این مسئله گلایه‌مند و خواهان جبران هستند.

وی با بیان اینکه به دلیل ضعف بخش صنعت بیشترین مصرف برق استان در بخش خانگی است، یادآوری کرد: از مجموع یک میلیون و ۲۴۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان تنها ۱۰ درصد آن بصورت آبی کشت می‌شود.

مرادنیا میزان آب‌های موجود در پشت سدهای استان را ۳/٥ میلیارد متر مکعب اعلام کرد و افزود: از این مقدار ۳۷۰ میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی اختصاص یافته است که ضرورت دارد این معادله به نفع توسعه کشاورزی و افزایش درآمد مردم تغییر پیدا کند.

وی در ادامه به تخصیص آب های استان اشاره کرد و گفت: میزان بهره مندی استان های همجوار از تخصیص آب ۴۰ درصد است و باید با برنامه‌ریزی مناسب استان کردستان هم به این میانگین دست پیدا کند.

مرادنیا اظهار داشت: میانگین درآمد مردم استان نصف میانگین کشوری و در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد و این سزاوار مردم این استان نیست. استاندار کردستان، مهاجرت مردم روستا ها به شهرها را نبود اشتغال و امکانات دانست و اذعان کرد: با تخصیص مناسب آب به بخش کشاورزی باعث افزایش درآمد و عامل ماندگاری مردم در روستاها خواهد شد.

وی ادامه داد: بهره‌مندی و تخصیص مناسب از آب‌های مرزی، حوزه دریاچه ارومیه و سفید رود اساسی‌ترین خواسته مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.