به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا عصر پنجشنبه در نشست با وزیر نیرو و نمایندگان مجلس و شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق کردستان اظهار داشت: سهم مردم استان از منابع آبی از 10 درصد کنونی باید به حداقل 30 درصد افزایش یابد تا در بحث تخصیص آب به میانگین کشوری نزدیک شویم.
وی با بیان اینکه مشکل مدیریت در منابع آبی و سدهای استان بویژه سد گاوشان وجود دارد، افزود: امیدواریم این مشکل رفع شود ضمن اینکه تخصیص سهم آب 47 درصدی به استان محقق شود.
مرادنیا با بیان اینکه افزایش سهم آبی کردستان امید را در دل مردم استان بالا می برد، یادآور شد: ضروری است در این زمینه بازنگری صورت گرفته و این سهم عادلانه تخصیص یابد.
استاندار کردستان اضافه کرد: از سه میلیارد و 500 میلیون متر مکعب ذخیره آب پشت سدهای استان فقط 370 میلیون متر مکعب به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته که ناچیز است.
وی درآمد سرانه مردم استان را نصف میانگین کشوری اعلام کرد و گفت: تخصیص سهم آب در کردستان حقی است که مردم این استان آن را طلب می کنند و این موضوع باید به هر طریقی جبران شود.
مرادنیا اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و 240 هزار هکتار اراضی در کردستان فقط 10 تا 11 درصد آبی است که نیاز است اقدامات ویژه ای برای افزایش این میزان صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان تاکید کرد: ما همیشه برای توزیع برق به صنایع استان مشکل داشته ایم و سرمایه گذاران هم با هزاران مشکل که وارد استان شده اند به دلیل وجود مشکلات زیر ساختی از ادامه کار منصرف می شوند.
حسین فیروزی افزود: برای جلوگیری از این مشکل انتظار داریم با انتقال برق 400 کیلو ولتی از تبریز به سقز و توسعه پست 230 کیلوولت این شهرستان به پایداری اقتصاد استان کمک شود.
وی یادآور شد: لازم است برای تامین برق شهرک صنعتی شماره 4 سنندج همزمان با ایجاد زیرساخت ها اقدامات مورد نیاز انجام شود.
به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی و بهره برداری چند پروژه آب و برق به استان کردستان سفر کرده است.
عملیات اجرایی پست 230،63 کیلوولت اتحاد کامیاران با اعتبار اولیه لازم 550 میلیارد ریال، امروز با حضور رضا اردکانیان، مرادنیا استاندار کردستان، علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان نیز آغاز شد.
همچنین با حضور وزیر نیرو سد عباس آباد بانه با یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
بازدید از سد ژاوه و بازدید هوایی از سامانه انتقال آب از سد آزاد، نشست با استاندار کردستان و مجمع نمایندگان استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان از دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به کردستان است.
628 هزار مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند که 95 درصد آنها را مشترکان خانگی و تجاری تشکیل می دهند؛ ضمن اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان نیز به ترتیب حدود 4 و 1 درصد مشترکان را شامل می شوند.
ظرفیت تولید روزانه برق در کردستان 460 مگاوات بوده و ضریب نفوذ برق در بخش شهری این استان 100 درصد است و تمام روستاهای بالای 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.