به گزارش خبرنگار ایرنا، علیمحمد مرادی روز پنجشنبه در جشنواره تعاون گران و کارآفرینان برتر کردستان اظهار داشت: از گذشته به توسعه کردستان توجهی نشده است از این جهت اکنون سرمایه گذاری ها برای توسعه این استان به کُندی انجام می شود.
وی اضافه کرد: اجرای اصل 44 که از تاکیدهای رهبر معظم انقلاب است و در این استان به دلیل وجود نداشتن کارخانه ها و واحدهای تولیدی دولتی این اصل اجرا نشده و این خود عاملی بر تضییع حقوق مردم این استان است.
مرادی افزود: تمامی این موارد باعث شده سرانه صنعت استان کردستان برای هر نفر حدود سه میلیون ریال باشد در حالیکه این آمار در استانی مانند تهران برای هر شهروند حدود 80 میلیون ریال است.
** کردستان، استانی که از لحاظ سرمایه گذاری تشنه است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این جشنواره گفت: کردستان با توجه سرمایه گذاری کم و تعداد بالای دانش آموختگان در رشته های مختلف آن، استانی تشنه سرمایه گذاری است.
برهان صلواتی اظهار داشت: کردستان استانی است که مردم و مسئولان آن همیشه پای کار هستند و انتظار می رود پرداخت 2 هزار میلیارد ریال طرح در کارگروه ملی این استان به صورت ویژه از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی و تایید شود.
وی اضافه کرد: در استان از یک هزار و 370 میلیار سهم تخصیص یافته تسهیلات اشتغال پایدار روستایی حدود یک هزار و 110 میلیارد ریال شامل 80 درصد پرداخت شده است.
صلواتی با اشاره به اینکه در هفته تعاون امسال هشت تعاونی با 145 میلیارد ریال سرمایه گذاری و 82 نفر اشتغال زایی در کردستان به بهره برداری رسید، گفت: در تشکیل تعاونی، پذیرش عضو و اشتغال ایجاد شده حدود 100 درصد رشد داشته ایم.
به گزارش ایرنا، 13 تا 19 شهریور در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام هفته تعاون نامگذاری شده که در این هفته جشنواره های تجلیل از کارآفرینان و تعاونگران برتر برگزار می شود.
امسال در سیزدهم جشنواره تعاونگران برتر از 13 توانگر و در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر از 12 کارآفرین برتر استان تجلیل شد.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.