به گزارش خبرنگار ایرنا، حسام الدین آشنا روز پنجشنبه در آیین افتتاح ساختمان چند منظوره یادمان شهدای والفجر 4 در مریوان که با حضور وزیر نیرو، استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی کردستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از ساخت یادمان ها اینکه از یاد نبریم اینجا ایران است و برای هر نقطه آن خون های زیادی داده شده است.
مشاور رئیس جمهوری یادآور شد: فرزندان ما سالکان راهیان نور هستند و می خواهیم در حافظه تاریخی آنها بماند که این کشور برای پایداری و امنیت خود شهدای زیادی تقدیم کرده است.
آشنا اضافه کرد: راهیان نور یک نمونه بسیار موفق همکاری دولت، نیروهای مسلح، مردم و نهادهای مردمی است که باید تداوم داشته باشد.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور هم در این آیین با بیان اینکه راهیان نور سالانه چند میلیون نفر را در دامان خود تربیت می کند، افزود: ارادت مردم هر روز به آرمان های انقلاب و شهدا بیشتر می شود.
سردار نادر ادیبی افزود: در همکاری همه مسئولان دولتی، برای اعزام و اسکان و همینطور دسته های خادمان و راویان در 58 یادمان دفاع مقدس در مرزهای غرب و جنوب کشور توفیقات زیادی کسب شده است.
وی یادآور شد: یادمان های شهدا به محلی برای وحدت مردم ایران و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل شده و با کمک و حمایت نیروهای مسلح و دستگاه های دولتی موفق به اجرای کارهای عمرانی و خدماتی در یادمان های شهدا شدیم.
به گزارش ایرنا، یادمان شهدای عملیات والفجر ۴ در روستای خانم شیخان مریوان در نقطه صفر مرزی احداث شده است، عملیات ساخت این پروژه از سال 96 با 12 میلیارد و 850 میلیون ریال آغاز شد.
وزارت نیرو به عنوان معین ستاد مرکزی راهیان نور به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عملیات والفجر ۴، ساخت این یادمان را بر عهده گرفت.
اجرای این یادمان با تامین اعتبار توانیر و نظارت شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، به صورت پیمانکاری به سپاه بیت المقدس کردستان واگذار شد و امروز به بهره برداری رسید.
این ساختمان شامل بخش‌هایی از جمله حسینیه و زائر سرا، ساختمان خادمین، تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و سرویس بهداشتی است و برای ساخت آن 12 میلیارد و 850 میلیون ریال هزینه شده است.
وزیر نیرو روز پنجشنبه به منظور کلنگ زنی و بهره برداری از چند پروژه آب و برق به استان کردستان سفر کرده است.
عملیات اجرایی پست 230،63 کیلوولت اتحاد کامیاران با اعتبار اولیه لازم 550 میلیارد ریال، امروز با حضور رضا اردکانیان، مرادنیا استاندار کردستان، علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان اجرایی این استان نیز آغاز شد.
همچنین با حضور وزیر نیرو سد عباس آباد بانه با یک هزار و 260 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
بازدید از سد ژاوه و بازدید هوایی از سامانه انتقال آب از سد آزاد، نشست با استاندار کردستان و مجمع نمایندگان استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان از دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به کردستان است.
628 هزار مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند که 95 درصد آنها را مشترکان خانگی و تجاری تشکیل می دهند؛ ضمن اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان نیز به ترتیب حدود 4 و 1 درصد مشترکان را شامل می شوند.
ظرفیت تولید روزانه برق در کردستان 460 مگاوات بوده و ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی این استان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.