به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت برق منطقه غرب کشور در این آیین اظهار داشت: اجرای این پروژه از سال 89 به مناقصه گذاشته شده بود که به دلیل کمبود منابع مالی و تحریم به تعویق اقتاد اما از سال 92 ساخت آن آغاز شده است.
علی اسدی با اشاره به اینکه اعتبار اولیه لازم برای احداث این پروژه 550 میلیارد ریال است، افزود: تاکنون 230 میلیارد ریال برای آن هزینه شده و قرار است تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد ضمن اینکه اکنون این پروژه 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی هدف از اجرای این پروژه را افزایش اطمینان شبکه انتقال و فوق توزیع کامیاران، رفع افت ولتاژ شبکه در این شهرستان و حومه و کاهش تلفات شبکه اعلام کرد.
اسدی اضافه کرد: تامین بار ایستگاه پمپاژ دهکانان با دیماند 15 مگاوات، تامین بار شهرک صنعتی کامیاران، بهبود تغذیه پست های فوق توزیع کامیاران و موچش و ایجاد زیر ساخت تامین بارهای صنعتی و کشاورزی منطقه از دیگر اهداف ساخت این پست 230 کیلوولتی است.
از مشخصات فنی این پروژه، 2 فیدر خط 230 کیلوولت، 2 فیدر ترانسفورماتور 230 کیلوولت، 2 فیدر ترانسفورماتور 63 کیلوولت، 4 فیدر خط 63 کیلوولت و 4 دستگاه ترانسفورماتور 80 مگاولت آمپر است.
به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز پنجشنبه 15 شهریور همراه با معاونان خود به منظور کلنگ زنی و افتتاح چند پروژه در حوزه آب و برق به استان کردستان سفر کرده است.
در سفر اردکانیان، 11 پروژه در حوزه توزیع برق با اعتبار 339 میلیارد و 845 میلیون ریال در کردستان به بهره برداری می رسد.
در حوزه های انتقال برق هم 5 پروژه با اعتبار 81 میلیارد و 120 میلیون ریال افتتاح می شود که از آن جمله می توان به پروژه های توسعه و افزایش ظرفیت پست 63/20 کیلو ولت ناظم آباد (قروه 2) و توسعه پست 63/20 کیلوولت مریوان اشاره کرد ضمن اینکه پروژه های پست 230 کامیاران و سیم کشی دو مدار خط 63 مریوان نیز در این سفر کلنگ زنی می شود.
پروژه یادمان شهدای عملیات والفجر 4 هم که توسط شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان و شرکت توانیر از سال گذشته کار ساخت آن آغاز شده بود، با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود.
در حوزه آب نیز پروژه های سد عباس آباد بانه و آبرسانی به این شهر با اعتبار بیش از یک هزار و 229 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.
بازدید از سد ژاوه و بازدید هوایی از سامانه انتقال آب از سد آزاد، نشست با استاندار کردستان و مجمع نمایندگان استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان از دیگر برنامه های وزیر نیرو در سفر به این استان است.
628 هزار مشترک از خدمات شرکت برق کردستان بهره مند هستند که 95 درصد آن ها را مشترکان خانگی و تجاری تشکیل می دهند؛ ضمن اینکه بخش صنعت و کشاورزی استان نیز به ترتیب حدود 4 و 1 درصد مشترکان را شامل می شوند.
ظرفیت تولید روزانه برق در کردستان 460 مگاوات بوده و ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی این استان 100 درصد است و تمام روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.