منصور لهونیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار نشان از رشد 86 درصدی تعداد آزمایشگاه های همکار استاندارد در سال 97 نسبت به سال گذشته دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال 6 آزمایشگاه همکار جدید تایید صلاحیت و پروانه 10 آزمایشگاه تمدید شد، افزود: آزمایشگاه های همکار مشغول به انجام آزمون در حوزه های مختلف ساختمانی، مواد غذایی، میکروبی، تست هیدرواستاتیک (جایگاه های عرضه سوخت) هستند.
مدیرکل استاندارد استان کردستان از تایید صلاحیت آزمایشگاه‌های همکار دانشگاه‌های استان کردستان در آینده ای نزدیک خبر داد و تاکید کرد: با هدف توسعه و ترویج استاندارد در کشور و همزمان با اجرایی شدن اصل 44 قانون اساسی، برخی فعالیت های قابل انتقال ادارات استاندارد به بخش خصوصی واگذار شده است.
وی بر اهمیت وجود آزمایشگاه های همکار استاندارد در ادارات مختلف تاکید کرد و افزود: همزمان با اعلام نتایج آزمون توسط آزمایشگاه های همکار ادارات استاندارد استان، تصمیم گیری در مورد صدور، ابطال و تمدید نشان استاندارد محصولات صورت می گیرد.
لهونیان با بیان اینکه ضوابطی برای انتخاب آزمایشگاه‌های همکار ایجاد شد، اضافه کرد: پذیرش درخواست متقاضیان منوط به ارزیابی آزمایشگاه متقاضی بر اساس آخرین راهنمای منتشر شده از مرکز ملی تایید صلاحیت و اثبات صلاحیت فنی و مدیریتی آزمایشگاه متقاضی است.
16 دفتر ارتباط با استاندارد در ارگان ها و دانشگاه های مختلف کردستان فعال است و بیش از 270 واحد تولیدی تحت پوشش اداره کل استاندارد کردستان است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.