به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اکبر ورمقانی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت روز بهروز اظهار داشت: ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی مردمان دیار گروس در روستاها، حاصل ایثارگری و فداکاری بهورزان شبکه بهداشت است.
وی افزود: بهورزان در میان مشاغل حساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله کسانی هستند که در شرایط سخت و نفس گیر فصول مختلف سال، برای حفظ سلامتی و تندرستی مردم، در راه خدا جهادگرانه عمل می کنند.
ورمقانی تاکید کرد: بهورزان برای جامعه شهری ما نامی آشنا نیستند و همچون سربازان گمنام شبکه بهداشت، عمر خود را صرف خدمات رسانی به محروم ترین قشر جامعه یعنی روستاییان می کنند.
فرماندار بیجار یادآور شد: فعالیت بهورزان بخشی از خدمات توسعه ای و بهداشتی که دولت برای آبادانی و عمرانی روستاها و مقابله با مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها ارائه می کند.
او با اشاره به خدمات و مراقبت های بهورزان به مردم و مادران باردار در سال های قبل و بدو تولد، اضافه کرد: دغدغه همه بهورزان شبکه بهداشت، سلامتی و تندرستی همه مردم به خصوص مادران باردار است.
ورمقانی بهورزان را نخستین سربازان خط مقدم بهداشت در روستاها معرفی کرد و گفت: خانه های بهداشت روستایی برای روستانشینان هم بهداشت است و هم بیمارستان، بهورزان نیز هم مشاور، مددکار و هم مورد اعتماد و سنگ صبور مردم هستند.
وی یادآور شد: ریشه کن شدن بسیاری از بیمارها به ویژه فلج اطفال در کشور و بیماری یابی سریع در جامعه از نتایج تلاش های شبانه روزی بهورزان است.
12 شهریور ماه به عنوان روز بهورز نامگذاری شده است، در چنین روزی در سال 1363 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف کمک رسانی هر چه بیشتر به بیماران روستایی و همچنین در جهت تحقق یکی از اهداف مقدس انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها، اقدام به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد تا در این اماکن بهورزان فعالیت کنند.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.