مجتبی چقازردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش این اراضی سند دار شده در مجموع 400 میلیارد ریال است و اسناد مالکیت دفترچه ای آنها به سند تک برگی تبدیل شد.
وی افزود: اسناد مالکیت در محدوده شهرها در قالب کاداستر صادر می شود و بسیاری از اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگی تبدیل می شود که نقشه ملکی در آن مشخص است و می تواند از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض جلوگیری کند.
چقازردی تاکید کرد: اسناد مالکیت دفترچه ای منسوخ شده و با تبدیل شدن به اسناد تک برگی تمامی مشخصات ملک در سند ذکر و از اجحاف در حق مالکان نیز جلوگیری می شود.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران افزود: تسهیل در روند دریافت تسهیلات از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی است.
وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر مقابله با زمین خواری در شهرستان کامیاران یادآور شد: استفاده از ظرفیت یگان حفاظت زمین و مسکن و گشت زنی ‌های متناوب از دلایل کسب این موفقیت بوده است.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون 35 هزار و 317 متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف شده که این میزان نسبت به مقدار مشابه سال گذشته رشد 45 درصدی داشته است.
وی درخصوص رفع تصرف اراضی ملی این شهرستان افزود: در راستای حفاظت از اراضی ملی، هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام شده است.
چقازردی یادآور شد: با پی‌گیری یگان حفاظت اراضی و اداره راه و شهرسازی، در ماه گذشته 26 هزار متر مربع از اراضی تصرف شده توسط اشخاص حقیقی رفع تصرف و به وضع سابق اعاده شده است.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران با اشاره به اینکه مردم می‌توانند برای رفع تصرف اراضی ملی این اداره را یاری کنند، اظهار داشت: مردم هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را از طریق تماس با شماره تلفن 35523546 اطلاع دهند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.