به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدرضا تقوی شامگاه یکشنبه در دومین جلسه شورای زکات استان کردستان اظهار داشت: پرداخت زکات کمک به رفع مشکلات فقراست و افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند انسان دوستی و نوعدوستی خود را نشان می دهند.
وی افزود: در جامعه اسلامی طبقات ضعیف و محروم باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند و یک وجهه از حقیقت زکات محبت به انسان های ضعیف و کم درآمد جامعه است.
رئیس شورای عالی زکات کشور با بیان اینکه کمک به فقرا باید با حفظ شان و جایگاه آنان باشد، تاکید کرد: موضع نظام اسلامی جلوگیری از خدشه دار شدن انسانیت است و هر جایی که به این مهم خدشه وارد شود موضع خود را اعلام می کند.
وی یادآور شد: زکات یک امر حاکمیتی است و همه باید دست در دست هم دهیم و این امر مهم را به مرحله اجرا و عمل برسانیم و در این زمینه فرهنگ سازی نیز باید از طریق رسانه ها و صدا و سیما اقدامات لازم انجام شود.
آیت الله تقوی اضافه کرد: با پرداخت زکات بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه کاهش می یابد لذا در راستای ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه باید تلاش شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به قدرت جمهوری اسلامی ایران در جهان و ترفندهای دشمنان برای ضربه زدن به این نظام اشاره کرد و گفت: یکی از طرح های آمریکا محدود کردن ما در موضوع هسته ای است که تا حدودی موفق هم شده است.
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: راه دیگری که آمریکا برای ضربه زدن به نظام در پیش گرفته انفجار از درون با ایحاد اختلاف و تفرقه از راه های مختلف و قرار دادن مردم و حاکمیت در مقابل هم است‌ لذا باید هوشیارتر از همیشه باشیم.
وی افزود: هر چند در زمینه های مختلف اقتصادی با مشکلاتی روبرو هستیم اما در سطح بین المللی قدرت عظیمی هستیم لذا مشکلات را باید در سایه وحدت و یکپارچگی حل کنیم.
به گزارش ایرنا، آیت الله تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به منظور حضور در شورای زکات و جشنواره خرامان جشن شکستن رکورد تولید بیش از یک میلیون تن گندم و کسب رتبه دوم کشوری در خرید تضمینی گندم به استان کردستان سفر کرده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.