به گزارش خبرنگار ایرنا، سید غریب سجادی عصر یکشنبه در جلسه هم اندیشی و همفکری با اصحاب رسانه، هنرمندان و فعالان مدنی اظهار داشت: در سال های گذشته به دلیل عملکرد نامناسب شوراها، این نهاد مشروعیت لازم را در میان مردم ندارد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در حوزه مدیریت شهری سنندج و شهرداری وجود دارد، افزود: نیاز است با جلب اعتماد و حمایت مردم در راستای رفع مشکلات گام برداریم.
رئیس شورای شهر سنندج این نهاد را دارای مشکلات خاصی دانست و تاکید کرد: برخی از انتقادات به شورا وارد نیست و در واقع انجام بسیاری از امور از حوزه اختیارات ما خارج است.
وی یادآور شد: بسیاری از انتقادها ناشی از ضعف شورای شهر سنندج در سال های گذشته است که باید با همفکری صاحب نظران و اهالی رسانه برای برطرف کردن آن اقدام کرد.
سجادی موفق بودن مشورت پذیری را مستلزم اجرایی کردن نظرات دانست و اضافه کرد: نیاز امروز شورای شهر سنندج، استفاده از پتانسیل مردم و صاحبان ایده در جهت رفع مشکلات و ارتقای وضعیت موجود است.
در این جلسه برخی فعالان مدنی و اصحاب رسانه نیز ضمن انتقاد از عملکرد ضعیف شورای شهر سنندج در سال های اخیر بر ساماندهی دستفروشان، ایجاد شورایاری در محلات، حفظ بافت سنتی شهر و محافظت از کوه آبیدر، همه گیر کردن خدمات، اتخاذ مدیریت واحد شهری، ممانعت از نابودی فضای سبز و ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری خارجی در این شهر تاکید کردند.
به گزارش ایرنا، شورای شهر سنندج دارای 9 عضو اصلی و 5 عضو علی البدل است و در هفت کمیسیون مشغول به فعالیت است. سنندج با 500 هزار نفر جمعیت دارای سه منطقه شهرداری است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.