به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود الله مرادی روز یکشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: یکی از مهمترین منکرات جامعه امروزی، معضل بزرگ عدم چارچوب مناسب، کنترل و نظارت بر تولید محتوای فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است.
وی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت عالی برای فرهنگ سازی و نشر معروفات نیز هست، تاکید کرد: از فضای مجازی باید در راستای نشر مفاهیم عمیق امر به معروف و نهی ز منکر هم استفاده کرد البته نباید از آسیب های خانمانسوز آن غافل شد.
الله مرادی با اشاره به اینکه انتشار بسیاری از مطالب بدون محدودیت و رعایت شأن انسان ها در این فضا صورت می گیرد، افزود: عدم نظارت، عدم چارچوب مناسب و کنترل موجب شده تذکر و نهی از منکر به رسوایی و بد اخلاقی در فضای مجازی تبدیل شود.
وی یادآور شد: بیکاری جوانان امروز یک منکر است که طلاق یکی از نتایج آن است و باید متذکر شد که مسئولان کشور هم در تلاش هستند که این مهم بطور مناسب کاهش یابد.
دبیر ستاد امر به معروف کردستان از کسب رتبه اول شورای امر به معروف شهرستان بیجار در استان خبر داد و اضافه کرد: این شورا سه سال متوالی موفق به کسب این رتبه شده که حاصل تلاش ها و اقدامات مناسب اعضا است.
وی به شرایط فعلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: این شرایط، تهدیدها و تحریم های آمریکا و سایر متحدانش علیه جمهوری اسلامی ایران تازگی ندارد ولی مردم ما هیچگاه زندگی با ذلت را نخواهند پذیرفت.
الله مرادی اظهار داشت: دشمنان اسلام هر گاه که بحث حمله نظامی را مطرح می کنند و پاسخ کوبنده ایی از رهبر معظم انقلاب دریافت می کنند پا پس کشیده و از مواضع خود عقب نشینی می کنند بنابراین عزت و افتخار جمهوری اسلامی، پایبندی به ولایت فقیه و ارزش های اسلامی است.
وی در بخش دیگری یادآور شد: هدف اصلی تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر، توجه و رسیدگی به مسایل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه است.
الله مرادی عملکرد شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات را چنین تشریح کرد که مدیر هر اداره ایی باید به ترویج امر به معروف و نهی از منکر کارمندان زیر مجموعه خود توجه و دقت داشته و بر تکریم ارباب رجوع نظارت و تاکید کند.
وی افزود: کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مچ گیری و پلیس بازی نیست بلکه این ستاد با تذکر لسانی و توجه به رعایت شان و منزلت انسانی، قصد دست گیری از مردم را دارد و در کنار آنها نیز خواهد بود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اضافه کرد: ستاد امر به معروف با هیچ برنامه و آیین شاد و مفرح ای در جامعه مخالف نیست بلکه باید به این نکته توجه داشت که برگزاری چنین مراسم هایی ترویج منکرات نباشد.
هر ساله اول تا هفتم محرم الحرام با توجه به هدف والای قیام حضرت امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر، به عنوان هفته احیای این فریضه عظیم الهی نامگذاری شده است.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.