شاهو جوانمردی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای در اختیار قرار دادن سالن های ورزشی وزنه برداری به بانوان در شیفت های مشخص در تمام شهرستان ها انجام شده است.
وی از برگزاری کلاس های مربیگری و داوری وزنه برداری بانوان در هفته گذشته خبر داد و افزود: پیش از این بانوی مربی دارای مجوز در این رشته ورزشی وجود نداشت اما اکنون در هر شهرستان استان حداقل 2 مربی زن در سالن های ورزشی حضور دارند.
رئیس هیات وزنه برداری کردستان یادآور شد: در شهر سنندج هم به صورت رسمی تمرین بانوان وزنه بردار در سالن های ورزشی آغاز شده و شیفت های تمرین برای این ورزشکاران تعیین و مشخص شده است.
جوانمردی در ادامه به حضور هشت نفر از وزنه برداران نونهال کردستان در اردوهای تیم ملی اشاره کرد و گفت: در رده های سنی نوجوانان و جوانان هم تا حدودی وضعیت کردستان مناسب است.
وی از فعال شدن مسابقات المپیاد ایرانیان در سطح کشور خبر داد و تاکید کرد: با فدراسیون رایزنی شده و به احتمال بسیار زیاد این مسابقات امسال در بخش بانوان به میزبانی کردستان برگزار می شود ضمن اینکه تلاش برای میزبانی بخش مردان هم در حال انجام است.
رئیس هیات وزنه برداری کردستان به وضعیت مالی هیات اشاره کرد و اظهار داشت: مدیر کل ورزش و جوانان کردستان قول داده امسال یک میلیارد ریال بودجه به هیات وزنه برداری اختصاص دهد اما تاکنون این وعده عملی نشده است.
وی مشکل اصلی هیات وزنه برداری را نبود فضای آموزشی مناسب دانست و افزود: در شهری مانند سنندج فقط یک سالن برای آموزش ورزش وزنه برداری وجود دارد که با توجه به جمعیت، پاسخگوی نیازها نیست.
جوتنمردی با اشاره به اینکه این مشکل در شهرستان های دیگر استان هم وجود دارد، اضافه کرد: کمبود فضای آموزشی کار را برای توسعه این رشته ورزشی در استان دشوار کرده است.
رئیس هیات وزنه برداری کردستان با بیان اینکه سالن های آموزشی موجود هم براساس ماده 88 به صورت اجاره ای به هیات واگذار شده است، اظهار داشت: در صورتی که این فضاها از ماده 88 خارج شود کمک بسیار خوبی برای هیات خواهد بود و امور آموزش وزنه برداران با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.
در حال حاضر 189 وزنه بردار سازمان یافته و بیمه شده در کردستان مشغول به فعالیت ورزشی هستند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.