به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا سیداحسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند برنامه ریزی صحیح و تلاش های جدی تر مسئولان و برخورد با متخلفان و احتکار کنندگان است.
وی با بیان اینکه مردم نیز باید از اسراف و تبذیر احتناب کنند، افزود: نیاز است مردم نیز در این راستا، مسئولان را یاری دهند چرا که دولت به تنهایی قادر به سامان دادن اقتصاد و رفع گرانی و تورم نیست.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه ضمن تبریک هفته تعاون از تلاش های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تقدیر کرد و یادآور شد: امیدواریم این اداره کل با فراهم کردن شرایط ایجاد شغل و پرداخت تسهیلات کم بهره در راستای رفع بیکاری جوانان گام های بهتری بردارد.
وی تاکید کرد: برطرف شدن بیکاری، نیازمند فرهنگ سازی در زمینه اشتغال به صورت تعاونی ها است و دولت باید در این زمینه مردم را بهتر یاری دهد.
ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه ها به دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: این قرارگاه، در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار ارزنده ای در حفاظت از کیان ایران اسلامی داشت.
وی اضافه کرد: نیروهای پدافند هوایی با سلحشوری خود نقش حیاتی در دفع حملات هوایی و انهدام هواپیماهای متجاوز رژیم بعث عراق در دوران دفاع مقدس داشتند.
امام جمعه موقت سنندج در ادامه خطبه ها با بیان اینکه صداقت، اعتماد و محبت، ضامن آرامش و سربلندی هر جامعه ای است، افزود: جامعه اسلامی باید با اخلاق صحیح و پیروی از آموزه های دینی، زمینه وجود این آرامش را برای خود فراهم کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته به مناسبت روز تعاون گفت: قانون اقتصاد تعاونی با هدف تامین نیازهای مشترک و با مشارکت جمعی ایجاد می شود بنابراین نیاز است فکر تعاونی و اعتقاد به آن در میان مردم نهادینه شود.
برهان صلواتی با بیان اینکه موفقیت کشورهای توسعه یافته در سایه وجود تعاونی ها است، افزود: اقتصادی که بر مبنای اقتصاد دولتی باشد جوابگوی نیازهای کشور و توسعه یافتگی نیست پس نیاز است به سمت اقتصاد تعاونی گام برداریم.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در راستای ایجاد اشتغال پایدار و روستایی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است، تاکید کرد: در پنج ماه گذشته در کردستان یک هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های اشتغال پایدار و روستایی اختصاص یافت.
صلواتی یادآور شد: از این میزان، یک هزار و ۴۰ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شد و برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز شغل ایجاد یا تثبیت شغل شده است.
13 شهریور به نام روز تعاون نامگذاری شده است.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.