به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی عصر پنجشنبه در اجتماع غدیریون در مزار شهدای گمنام بیجار اظهار داشت: حماسه عاشورا بر گرفته از فرهنگ غنی و عظیم حادثه غدیر خم است و باید برای رواج این فرهنگ، همانند حماسه عاشورا در گسترش و جهانی شدن عید عظیم غدیر تلاش کرد.
وی با بیان اینکه واقعه غدیر خم به اندازه بزرگی و عظمتش در جامعه و برای نسل جوان معرفی نشده است، افزود: اگر کاری که برای عاشورا انجام شد برای عید غدیر نیز صورت می گرفت هم اکنون غدیر خم در جهان مطرح و مشهور بود.
امام جمعه همدان تاکید کرد: باید فرهنگ روزه داری و اطعام روزه داران در عید غدیر خم در جامعه نهادینه شود زیرا اجر و پاداش روزه داری و اطعام روزه داران در این روز بزرگ بسیار ارزشمند و مورد سفارش ائمه اطهار (ع) است.
آیت الله طه محمدی با بیان اینکه اجتماع غدیریون می تواند در تدبین فرهنگ غدیر موثر واقع شود، یادآور شد: یکی از نعمت هایی که خدا به شیعیان داده نعمت امامت و محبت به امیرالمومنین علی (ع) است که باید قدر این نعمت را دانست و همواره در راه نشر فرهنگ غدیر گام برداشت.
وی اضافه کرد: غدیر خم نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشت و در این واقعه پیامبر اکرم (ص) مهمترین ماموریت دوران نبوت خود که تعیین سرنوشت مسلمانان و معرفی امامت علی (ع) است را به انجام رساند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر ضرورت معرفی شخصیت وجودی امیرالمومنین علیه الاسلام و شناخت بیشتر جامعه در این زمینه گفت: به واقع شناسایی بیشتر و بهتر سیره حکومتی، تربیتی، عدالتی و قضاوت عادلانه حضرت علی (ع) به مردم یک ضرورت است.
آیت الله طه محمدی اظهار داشت: دشمن همواره به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود است پس باید بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم.
اجتماع غدیریون برای دومین سال متوالی در بیجار برگزار می شود و در پایان این آیین، مولودی خانی، تجلیل از سادات شهرستانی و توزیع اطعام میان مردم و روزه داران برگزار شد.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.