به گزارش خبرنگار ایرنا، مالکان اسب های شرکت کننده از 14 استان کشور با ثبت نام در فراخوان جشنواره اسب اصیل کُرد بیجار طی 2 روز گذشته در این شهر حضور یافته و اسکان پیدا کردند تا از ساعتی پیش اسب های زیبای خود را به نمایش علاقه مندان بگذارند.
با توجه به سطح بالای جشنواره اسب اصیل کُرد بیجار با 50 ساله سابقه، هر سال بر تعداد علاقه مندان و شرکت کنندگان افزوده می شود و امسال نیز بیش از 400 نفر از فعالان این حوزه در فراخوان جشنواره ثبت نام کردند.
رئیس هیات سوارکاری بیجار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: امسال جشنواره با توجه به شرکت کنندگان مطرح کشوری از سطح بالایی برخوردار است.
مسعود سردارزاده اظهار داشت: تعداد ثبت نام کنندگان جهت حضور در این جشنواره بیش از 400 نفر بود که با توجه به محدودیت ها برای اسکان و خدمات رفاهی در شهرستان فقط 150 راس از بهترین ها پذیرش شدند.
وی افزود: حدود 40 درصد از شرکت کنندگان جشنواره فعالان پرورش اسب بیجاری هستند و 60 درصد نیز از سایر شهرها و مراکز استان های کشور در این جشنواره حضور یافته اند.
سردارزاده از حضور چند اسب میلیاردی از شهر اصفهان در این جشنواره خبر داد و تاکید کرد: صاحب این اسب ها جهت شرکت 2 روز در این جشنواره بیش از 50 میلیون ریال برای بیمه اسب ها پرداخت کرده است.
رئیس هیات سوارکاری بیجار یادآور شد: 60 درصد شرکت کنندگان در جشنواره اسب اصیل کُرد بیجار از شهرهای اصفهان، اردبیل، یزد، زنجان، کرمانشاه، همدان و سنندج هستند.
وی اضافه کرد: حدود 15 نفر کادر اجرایی از فدراسیون سوارکاری و هفت نفر از هیات سوارکاری بیجار وظیفه نظارت بر داوری و سطح برگزاری جشنواره را بر عهده دارند.
جشنواره اسب اصیل کرد بمدت 2 روز پنجشنبه و جمعه هشتم و نهم شهریور در سالن سرپوشیده 2 هزار نفری بیجار در حال برگزاری است.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده اولین شهرستانی است که در کشور حدود پنچ سال جشنواره اسب اصیل کُرد در آن برگزار می شود.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.