کوهسار دادور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حسین حمانی 41 ساله عصر دوشنبه گذشته به قصد ماهیگیری از خانه خارج شده بود که بخاطر عدم بازگشت به خانه، خانواده اش با همکاری اهالی روستا ضمن اطلاع به بخشداری هورامان برای یافتن او جستجوها را آغاز کردند.
وی اضافه کرد: جستجوی اهالی روستا نتیجه داد و آنها لباس ها و وسایل ماهیگیری این فرد را کنار سد داریان پیدا کردند که شواهد نشان می داد این مرد در دریاچه پشت سد غرق شده است.
دادور افزود: بلافاصله ستاد بحران شهرستان سروآباد تشکیل شد و با هماهنگی ستاد بحران کردستان و شهرداری های مریوان و سنندج، دو اکیپ غواص برای یافتن جسد این مرد به محل اعزام شدند و بعد از گذشت سه روز، جسد این فرد در داخل دریاچه سد پیدا و بیرون آورده شد.
وی یادآور شد: کارهای مربوط به تحویل جسد به پزشکی قانونی انجام شد و از آنها خواستیم هر چه سریعتر مراحل قانونی را انجام و جسد را به روستای نوین انتقال دهند تا شاید ذره ای از درد و نگرانی خانواده متوفی کاسته شود.
فرماندار سروآباد اضافه کرد: متاسفانه علیرغم هشدارها و نصب تابلوهای ممنوعیت شنا و ماهیگیری در دریاچه پشت سدها برخی افراد نسبت به این موارد بی توجه بوده و با بی احتیاطی موجب بروز حوادث تلخ می شوند.
وی گفت: مردم روستاهای منطقه هورامان که در محدوده سد داریان واقع شده اند به لحاظ موقعیت این منطقه از شنا کردن در دریاچه سد و ماهیگیری در آن خودداری کنند.
به گزارش ایرنا، داریان سد خاکی ساخته شده بر روی رودخانه سیروان در مجاورت روستای داریان از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه است، تاج این سد در استان کرمانشاه و مخزن آن در استان کردستان قرار دارد، ارتفاع این سد خاکی به 155 متر می‌رسد.
دریاچه این سد در بخش هورامان شهرستان سروآباد تا نزدیکی روستای سلین ادامه دارد و شاخه دیگر رودخانه از طرف منطقه ژاوه رود بخش مرکزی سروآباد است که در نزدیکی روستای زوم و اسپریز وارد شاخه دیگر می شود.
حجم مخزن سد داریان 338 میلیون مترمکعب است و میزان برق تولیدی نیروگاه آن 500 میلیون کیلو وات ساعت در سال است که یک هزار و 540 میلیارد ریال درآمدزایی دارد.
هدف از احداث سد داریان، تولید انرژی برق آبی و بهره برداری حداکثری از آب رودخانه سیروان به منظور توسعه کشاورزی اعلام شده است.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع است.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.