به گزارش خبرنگار ایرنا، آسمان بیجار گروس چهارشنبه شب و به مناسبت سالروز ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) یکپارچه غرق در نور و شادی شد.
این روز به علت عید بودن همراه با سنت ها و مراسم های خاصی است که مردم ایران نیز در مناطق مختلف با برگزاری جشن ها، آذین بندی مساجد و اماکن عمومی به شادمانی می پردازند و برشکوه این روز می افزایند.
مردم بیجار با آذین بندی خیابان ها و نورافشانی در مقابل مسجد امیرالمومنین علی (ع) و میدان آیت الله فاضل گروسی این عید بزرگ را جشن گرفتند و عاشقان ولایت و امامت گرد هم آمدند و مدیحه سرایی و مولودی خوانی در فضای شهر طنین انداز شد.
ایستگاه های صلواتی و شادمانی در نقاط مختلف این شهر بر پا شده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت(ع) مشغول پخش شربت و شیرینی میان مردم به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم هستند.
در مساجد، تکایا، محافل دینی و بقاع متبرکه این شهرستان جشن بزرگ امامت و ولایت بر پا شده و بسیاری از زوج های جوان دیشب و امروز را به میمنت این عید بزرگ برای آغاز زندگی زناشویی و پیوند مشترک خود انتخاب کرده اند.
مسجد حضرت امیرالمومنین علیه الاسلام شهر بیجار دیشب درخشش بیشتری داشت و نور معنویت صحن و سرای این مکان مذهبی را جلوه ای دیگر بخشیده بود و آحاد مردم از این مسجد دل های خود را به پنجره فولاد نجف اشرف گره زدند.
مراسم مسجد محوری جشن عید غدیر در همه مساجد شهرستان، بقاع متبرکه و تکایا توسط هیات های مذهبی و کانون های فرهنگی در حال برگزاری است و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی خوانی و مدیحه سرایی در این مکان ها می پردازند.
عید غدیر به عنوان ثمره نبوت، رسالت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان محسوب می شود که نقشی سرنوشت ساز در تعیین مسیر آینده اسلام ایفا کرده است و بدین گونه سعادت و نجات واقعی بشریت از برکات غدیر به شمار می رود که با پیروی از این رویداد مهم و حساس به دست می آید.
شهرستان بیجار با 89 هزار و 162 نفر جمعیت در 142 کیلومتری شمال شرق سنندج قرار دارد.
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.