به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار سروآباد در حاشیه افتتاح این طرح ها در جمع خبرنگاران گفت: در هفته دولت که به نام شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نامگذاری شده این طرح ها توسط دهیاری های بخش مرکزی اجرا شده است.
کوهسار دادور اظهار داشت: ساماندهی آب‌های سطحی، سنگفرش کوچه ها، هدایت شبکه فاضلاب روستایی، ترمیم و بازسازی معابر، دیوارچینی حایل و بتن ریزی با گابیون از مهمترین طرح هایی بود که به بهره برداری رسیدند.
وی افزود: آسفالت راه روستای دره ناخی از توابع بخش مرکزی به طول یک کیلومتر با صرف 900 میلیون ریال، اصلاح شبکه 20 فشار ضعیف برق روستاهای بهرام آباد و بندول و افتتاح پنج خانه ورزش روستایی در روستاهای کماله، بیساران، انجمنه، بلبر و بیساران از مهمترین طرح های افتتاح شده در بخش مرکزی شهرستان سروآباد است.
دادور اضافه کرد: افتتاح 2 باب واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در روستای قلعه جی، پروژه احداث سد رسوبگیری ملاتی و گابیونی در روستا‌های دزلی و آلمانه، ساماندهی مزار شهدای روستای ژنین، واگذاری 2 دستگاه تراکتور به مددجویان کمیته امداد (ره) و افتتاح واحد نیمه صنعتی پرورش دام (گوسفند) در روستای قلعه گاه از دیگر طرح هایی بود که در ششمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.
فرماندار سروآباد یادآور شد: تهیه جهیزیه برای 10 نفر از مددجویان کمیته امداد، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برای پنج خانوار مددجوی زیر حمایت کمیته امداد(ره)، غبار رویی مزار شهدای روستای ژنین و سرکشی از خانواده های معظم شهدا از دیگر برنامه های ششمین روز از هفته دولت در شهرستان سروآباد بود.

** برگزاری یادواره شهدا در روستای گوشخانی
به مناسبت هفته دولت، یادواره هفت شهید روستای گوشخانی و نسل با حضور مسئولان محلی و اهالی این 2 روستا در مسجد روستای گوشخانی برگزار شد.
فرمانده سپاه سروآباد در این مراسم با گرامیداشت یاد وخاطر شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور ما حکمفرماست به برکت خون پاک شهدای سرافراز و گرانقدر انقلاب اسلامی است.
سرهنگ جعفر غفاریان افزود: شهیدان راه حقیقت و راه سعادت دنیوی و اخروی را در پیش گرفتند و با نثار جان شیرین خود امنیت و استقلال را برای ملت ایران به ارمغان آوردند و از سلطه دشمنان بر میهن اسلامی جلوگیری کردند.
وی ادامه داد: واژه شهید نماد مظلومیت است و شهیدان انقلاب اسلامی مظلومانه در راه حفظ و حراست از کیان و ناموس وطن هر آنچه را که داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و جاودانه شدند.
سرهنگ غفاریان با اشاره توطئه های دشمنان علیه ملت ایران تاکید کرد: اعمال تحریم، فشارها و تلاش برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین ملت، نشان می دهد که راه مردم حقانیت است و دشمنان قصد دارند به این وحدت و اتحاد خدشه وارد کنند اما همیشه نقشه های آنها خنثی و شکست خورده است.
به گزارش ایرنا، در هفته دولت 39 پروژه در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی، کشاورزی، گردشگری، آموزشی و رفاهی با اعتبار 76 میلیارد ریال در شهرستان سروآباد افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.
دوم تا هشتم شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام محمدجواد باهنر (نخست وزیر) دو دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، هفته دولت نام گرفته است.
در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.
طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
7354/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.