به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: طرح ایجاد مناطق آزاد در هشت نقطه از کشور امروز و با اکثریت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد و با تدابیری که اندیشیده شده به تدریج وارد فاز اجرایی می شود.
وی افزود: سرانجام تلاش‌های بی‌وقفه دولت و نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای به ثمر نشست و تصویب این لایحه در مجلس گامی بزرگ و افقی روشن در رونق اقتصادی و آبادانی منطقه کردستان خواهد بود.
مرادنیا تاکید کرد: پس از طری مراحل قانونی و نهایی شدن موضوع و با اعلام دستورالعمل‌ها، مراحل ایجاد منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان بلافاصله وارد فاز اجرا می شود البته در این راه به مشارکت و همفکری مردم و سرمایه گذاران منطقه نیاز داریم.
استاندار کردستان یادآور شد: امید می رود منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان سیمای اقتصادی و سرمایه گذاری در استان را دگرگون کرده و برکت و رونق اقتصادی مورد نظر برای تمام مردم به ارمغان آورد.
وی اضافه کرد: به زودی جزییات و اخبار بیشتری از مراحل اجرایی منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان به اطلاع مردم کردستان خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با 127 رای موافق، 51 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضربا کلیات لایجه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.
براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری - صنعتی ایجاد می شود.
در صورت تصویب نهایی این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استان های فارس(فسا و لار)، یزد(ابرکوه و میبد)، زنجان(زنجان)، کهکیلویه و بویراحمد(گچساران)، آذربایجان غربی(سرو_ارومیه)، خراسان رضوی(خواف و قوچان)،لرستان(خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان(شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی ودر استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.
همچنین به دولت اجازه داده می شود در سایر استان ها با رعایت شرایطی مانند وجوه سازمان اداره کننده حقوقی غیر دولتی مورد تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اخذ مجوز شورای برنامه ریزی استان مربوطه مبنی بر تخصیص اراضی و تایید مدارک والزامات مورد نیاز از قبیل تعهد تامین زیرساخت های اساسی مانند آب، برق و گاز و موافقت قطعی سازمان حفاظت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.