پول‌های رمزگذاری امسال بازار را تکان می‌دهند؟

پنج دلیل وجود دارد که نشان می دهد سال 2018 بهترین سال برای پول های رمزگذاری است؛ احتمال اینکه این پنج عامل اتفاق بیفتد،100 درصد نیست،اما اگر این عوامل با هم ترکیب شوند،بازار پتانسیل رشدی بیشتر از سطح فعلی را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هرچند خیلی ها می گویند که سرمایه گذاری در پول های رمزگذاری ریسک بالایی دارد،اما برخی کارشناسان می گویند سال 2018 می تواند سال مناسبی برای سرمایه گذاری دراین پول ها باشد.

1-چالش مقایسه؛منفی ولی مفید

بیت کوین یکی از مهمترین پول های رمزگذاری شده است.ورود و خروج بیشتر پول های دارای پشتوانه با بیت کوین است و این تاثیر رمزگذاری پول در بازار است. برآوردها نشان می دهد که بیت کوین حدود 40 درصد از بازارپول را در اختیار دارد.

براساس همین بررسی ها،روشن است که بیت کوین پتانسیل در اختیار گرفتن 75 درصد بازار را هم دارد.حتی برای تحلیلگران این افزایش ظرفیت تا 150 درصد هم  قابل پیش بینی است.

چرا؟ به این دلیل که بزرگترین کاربران در بخش صنعت،از این پول استفاده می کنند و این سهم می تواند بیشتر هم شود.

براساس پروتکل معاملات بیت کوین، این پول رمزگذاری نمی تواند بیش از 6 یا 7 بار همزمان معامله  شود،این موضوع در مقایسه با کارت های اعتباری که در هر ثانیه هزاران معامله  را می توانند انجام بدهند، یک ضعف است و ه منتقدان بسیاری هم دارد. لذا این چالش مقیاس و اندازه گیری منجر به هزینه های بالا برای این پول شده است.

راه حل چیست؟ این شبکه در دومین لایه به صورت زنجیره به هم پیوسته است.به عنوان مثال شبکه برق را ببینید: از مدارهایی ایجاد شده که با هم در ارتباط هستند، این ارتباط سرعت و هزینه را پایین آورده و سبب شده است تا از طریق ارتباط با مدارهای دیگر رشد انتقال جریان برق افزایش یابد.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که در ماههای آینده سرعت معاملات بیت کوین مثل شبکه برق، افزایش چشمگیری داشته باشد.چون مشکل شبکه دوم که همان سرعت معاملات و پشتوانه پولی است،حل خواهد شد.

به بیان دیگر،دومین لایه  مشکلات بیت کوین را در بخش مقایسه پذیری و عدم نقدینگی حل خواهد کرد و این عامل می تواند سبب رشد ارزش بیت کوین در سال جاری باشد.

2-چرخش بزرگ

همانند سال گذشته  تقاضای بالا برای سکه های اولیه بر روی معاملات تاثیر می گذارند.البته این روزها تقاضا برای سکه های دیجیتال با تکنولوژی بیت کوین در حال افزایش است واین تقاضا می تواند میلیاردها دلار را برای اپراتورهای پیام رسانی مثل کداک و تلگرام که به دنبال استفاده از تکتولوژی بلاک چین هستند،هم ایجاد کند. این بدان معناست که در سال جاری میلادی برای پول اتروم بازاری 200 میلیارد دلاری در پیش است.بازار اتروم در حال حاضر 90 میلیارد دلاری است.احتمالا قیمت اتروم به 2 هزار دلار افزایش می یابد.

3-مقررات دست و پا گیر

بسیاری معتقدند که مقررات زیاد می تواند به بازارها آسیب برساند،اما این دیدگاه برای پیش بینی های کوتاه مدت است.در بلند مدت،شرکت ها برای اطمینان به این بازار نیاز به ثبات قوانین دارند.ثبات در قوانین می تواند به متقاضیان سرمایه گذاری در این بازار اعتماد به نفس بدهد.

وقتی ژاپن برای بیت کوین مقررات تعیین کرد،شرایطی ایجاد شد که بازار ناگهان افت کرد،مشابه این اتفاق در استرالیا نیز افتاد.

البته تاثیر قوانین کشورها در بازار بیت کوین متفاوت است-مشابه اتفاقی که در کره جنوبی افتاد-زیرا شرایط بازارها از آنچه در ژاپن یا استرالیا اتفاق افتاد،فرق دارد.

4-مقدار زیادی اعداد قابل استفاده

هم اکنون تعداد زیادی استارت آپ ایجاد شده که کارشان ارایه خدمات به مردم است که چگونه پول خود را در بازار پول های رمزگذاری شده سرمایه گذاری کنند.بنابراین، تعداد کاربران  و تاجرانی که در سال 2018 وارد این بازار می شوند،به شدت در حال افزایش است.

این استقبال ناشی از شهرت ارزهای رمزگذاری است که روز به روز بیشتر وبیشتر شده و شرکت ها اعتمادشان به آن بیشتر می شود.شرکت هایی که درسال جاری بتوانند خوب عمل کنند و موجب اعتماد سرمایه گذاران در این بازار شوند،برنده هستند.

بسیاری از استارت آپ ها مثل فیس بوک شروع شان مثل بمب صدا کرد و به موفقیت های چشمگیری دست یافتند، اما مشکلاتشان را از کاربران پنهان می کنند.حال آنکه  داستان پول های رمزگذاری با خبرهای منفی و ورشکستگی مشهور شد و با حل مشکلاتشان وضعیت بهتری در پیش دارند.

5-سرمایه گذاری سازمانی

آخرین دلیلی که سال 2018 می تواند سال درخشانی برای پول های رمزگذاری باشد،این است که اولین سالی است که صندوق های مالی می توانند از انجماد دربیایند.

پیش بینی ها حکایت از آن دارد که 10 تا 12 میلیارد دلار به این بازار وارد خواهند شد،اما این رقمی در مقایسه با توانایی صندوق ها برای سرمایه گذاری رقم بالایی نیست.از آنجایی که اولین صندوق سرمایه گذاری حدود 500 میلیارد دلار وارد این بازار کرده این رقم ناچیز است ،با این حال می تواند بازار را برای سال جاری به حرکت وا دارد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید