شاخص بورس 38 واحد رشد کرد

در دومین روز معاملات بورس تهران در این هفته نفتی‌ها توانستند یکدست رشد کنند و سهمی را در افزایش دماسنج بازار سرمایه به خود اختصاص دهند، اما اکثر نمادها در گروه خودرو، مخالف روز گذشته با کاهش در قیمت پایانی مواجه شدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز یکشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۳۸ واحد رشد کرد و به رقم ۹۱ هزار و ۱۹۸ واحد رسید. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۲۳ واحد رشد در تراز ۱۷ هزار و ۶۷۴ واحدی ایستاد.

علاوه بر این شاخص آزاد شناور با رشد ۶۱ واحد تا تراز ۹۸ هزار و ۸۱۶ بالا رفت، اما شاخص بازار اول با ۱.۶۸ واحد رقم ۶۴ هزار و ۷۸۰ واحدی را تجربه کرد. در عین حال شاخص بازار دوم با ۲۳۷ واحد رشد توانست سقف کانال ۱۹۳ هزار واحدی را بشکند و وارد تراز ۱۹۴ هزار واحدی شود.

پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، داده گستر عصر نوین سه شرکتی بودند که به ترتیب با ۹۰، ۲۹، ۲۶ واحد تاثیر افزاینده بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار داشتند، اما در طرف مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه معادن و فلزات و معدنی و صنعتی گل گهر به ترتیب با ۴۶، ۲۰ و ۱۹ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را در افت شاخص ایفا کردند.

امروز در گروه فرآورده‌های نفتی کک و سوخت هسته‌ای فعالان بازار شاهد رشد یکدست قیمت سهم‌ها هم در قیمت در پایانی و هم در قیمت آخرین  معامله بودند. در این گروه برخی از سهم‌ها همچون پالایش نفت اصفهان که بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار داشت، با صف خرید مواجه شد. در این نماد ۸۰ درصد عرضه‌ها مربوط به سهامداران حقوقی و بیش از ۶۳ درصد از خریدها توسط حقیقی‌ها صورت گرفت. در گروه فرآورده‌های نفتی امروز ۷۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد تومان دست به دست شد.

در گروه خودرو نیز امروز ۱۵۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت اما مخالف روز گذشته بیشتر سهم‌ها در این گروه روند رو به کاهش در قیمت پایانی را تجربه کردند.

در گروه فلزات اساسی نیز ۴۸ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۱ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه نیز بیشتر سهم‌ها با ریزش قیمتی همراه بودند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۶۲ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۳۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۶۲ هزار و ۲ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۲.۶ واحد رشد کرد و تا تراز ۱۰۱۸.۶ واحدی بالا رفت. ارزش معاملات فرابورس ایران به  رقم ۱۹۷ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۱۸۸ سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید