مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی:

بازار مسکن با شوک قیمتی مواجه نمی شود

مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی معتقد است «برخلاف صحبت‌های مهیج برخی از افراد و رسانه‌ها، شوک قیمت مسکن بعید است.»

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بهروز ملکی، مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی در کانال تلگرامی خود نوشت: «با افزایش نسبی تحرکات بازار مسکن تهران در سال‌جاری، برخی از خریداران مسکن، با این سوال مواجه شده‌اند که مبادا بازار مسکن با شوک قیمتی مواجه شود و ایشان از قافله عقب بمانند. در چنین شرایطی، برخی از فروشندگان و مشاورین املاک نیز بازار گرمی می‌کنند و به خریداران تلقین می‌کنند که: نخرید، پشیمان خواهید شد. دولت، فنر قیمت مسکن را رها کرده است، چون برای رشد اقتصاد کلان، به رونق بازار مسکن احتیاج دارد!»

به اعتقاد وی، «این حرف‌ها، نگرانی و انگیزه خریداران مسکن را دوچندان می‌کند. با این حال باید توجه داشت که هرچند افزایش بطئی قیمت مسکن در سال‌جاری قابل انتظار است، اما این سخن، مجوزی برای ورود عجولانه خریداران نیست.»

ملکی متذکر شد: «یک نکته مهم را نیز نباید فراموش کرد که هر خریداری، شرایط خاص خودش را دارد. به عنوان نمونه، خریداری که پولش را در بانک گذاشته و سود بانکی ۲۰ درصدی می‌گیرد، نباید بابت رشد کمتر از ۲۰ درصد قیمت مسکن، احساس ناراحتی و زیان کند.»

وی عنوان کرد: «در شرایط کنونی، خرید مسکن از فروشندگان واقعی پول لازم، قابل توصیه است، نه فروشندگان متوهمی که با ارائه قیمت‌های پرت، امیدوار به افزایش شدید قیمت هستند.»

مدیرکل تجهیز منابع وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: «برخلاف صحبت‌های مهیج برخی از افراد و رسانه‌ها، شوک قیمت مسکن بعید است. در واقع حجم بالای خانه‌های خالی، نرخ‌های همچنان بالای سود بانکی، نرخ ملایم تورم عمومی و... اجازه شوک قیمت مسکن در سال جاری را نخواهد داد.»

ملکی خاطرنشان کرد: «چنانچه خریداران، استراتژی هوشمندانه‌ای نداشته باشند، ضرر کردن در شرایط فعلی کار دشواری نیست!»

 

دیدگاه تان را بنویسید