طرح ویژه بانک مسکن برای مشتریان بدهکار

طرح ویژه بانک مسکن فرصت مناسبی را برای مشتریان بدهکار این بانک بوجود آورده تا با حداقل جریمه بدهی خود را پرداخت کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در قالب این طرح که اجرای آن تا پایان آذرماه ادامه خواهد داشت، مشوق‌های ویژه‌ای به‌منظور تسریع در روند وصول مطالبات غیر جاری و بدهی معوق مشتریان در نظر گرفته‌شده است که در صورت واریز نقدی تمام و یا قسمتی از مطالبات غیر جاری، با توجه به میزان واریزی، بخشی از جرائم دیرکرد مشمول بخشودگی خواهد شد. با اجرای این طرح بدهکاران بانکی در قراردادهای با جرائم تصاعدی نیز در صورت پرداخت مطالبات بانک طی سه‌ماهه پاییز، مشمول بخشودگی جرائم خواهند شد.
 

بخشودگی جرائم تأخیر تأدیه

در این طرح در صورت واریز تمام اقساط معوقه، بخشودگی 4 درصد جرائم (اخذ فقط 2 درصد جرائم) و در صورت واریز نقدی بخشی از مطالبات با توجه به میزان واریزی، بخشودگی 3 درصد جرائم برای مشتریان اعمال می‌شود. در صورت واریز نقدی تمام مطالبات معوق در قراردادهای با جرائم تصاعدی (مانند قراردادهای مشارکت)، 12 درصد بخشودگی جرائم (اخذ فقط 2 درصد جرائم) و در صورت واریز بخشی از مطالبات معوق این قبیل قراردادها با توجه به میزان واریزی، بخشودگی 9 درصد (اخذ فقط 5 درصد جرائم) اعمال می‌شود.
 

بخشودگی بدهی اقشار خاص

در این طرح در خصوص تسهیلات اقشار خاص اعم از زلزله‌زدگان، روستایی، کمیته امداد، بهزیستی و طرح مسکن مهر نیز بخشودگی جرائم پیش‌بینی‌شده است. بر این اساس در صورت واریز مطالبات غیر جاری این بخش به نسبت پرداختی‌ها، جرائم محاسبه‌شده بر اساس نوع قرارداد حسب مورد 6 تا 8 درصد با توجه به میزان جریمه متعلقه مورد بخشودگی قرار می‌گیرد.
 

انتقال تسهیلات به غیر بدون پرداخت مانده بدهی

در قالب طرح همت دو بانک مسکن امکان تغییر نام مدیون بدون واریز درصدی از مانده بدهی مشروط بر اینکه اقساط معوق وجود نداشته باشد و یا اینکه در طول مدت اجرای این طرح به طرق ممکن تسویه شود، فراهم‌شده است. بنابراین آن دسته از مشتریان بانک مسکن که فاقد اقساط معوق بوده و یا نسبت به واریز مطالبات غیر جاری بانک اقدام کنند، تا آخر آذر می‌توانند تسهیلات خود را بدون رعایت پیش‌شرط واریز درصدی از مانده بدهی، به شخص دیگری منتقل کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید