فروش 18 میلیاردی علی بابا در 12 ساعت!

یازدهمین روز از یازدهمین ماه سال میلادی (11/11) در کشور چین روز «مجردها» است و جوانان مجرد چینی این روز را با هدیه دادن به یکدیگر جشن می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

البته فرآیند تهیه هدایا به لطف فروشگاه های اینترنتی تسهیل شده و در این بین علی بابا به عنوان بزرگترین هولدینگ فروش اینترنتی چین، توانسته تنها در 12 ساعت رکورد فروش سال گذشته خود (17.8 میلیارد دلار) را شکسته و رقم فروش 18 میلیارد دلاری را ثبت کند. جالب است بدانید که 7 میلیارد دلار از مبلغ مذکور در 30 دقیقه نخست روز مجردها محقق شده است.

 

 

البته باید در نظر داشت که عدد 18 میلیارد دلار تنها مربوط به 12 ساعت اول روز مجردها در چین بوده و در زمان نگارش مطلب (ساعت 9 شب به وقت چین) آمار فروش علی بابا از رقم 22.5 میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

لازم به ذکر است که کمپانی علی بابا از سال 2009 تا کنون با انتشار آمارهای فروش فوق العاده خود در روز مجردها، توجه جهانیان را به این رویداد جلب کرده و توانسته هر ساله با ارائه پیشنهادهای ویژه در وبسایت های «Tmall» و «Taobao» (به عنوان عوامل فروش) درآمدهای میلیارد دلاری کسب کند.

گفتنی است شکستن رکورد فروش سال گذشته توسط علی بابا خبر بسیار خوبی برای سهامداران این کمپانی (که سال خوبی را پشت سر گذاشته) بوده و ارزش این هولدینگ چینی را در بازار سهام به 480 میلیارد دلار رسانده است.

تا پایان روز مجردها در چین علی بابا مجموعاً بیش از 25 میلیارد دلار فروش داشته است:

 

 

دیدگاه تان را بنویسید