برای اجاره ملزومات آشپزخانه هیئت چقدر باید هزینه کنید؟

با نزدیک شدن به ایام خاص چون محرم و صفر پخت نذری در هیئت‌های عزاداری افزایش می‌یابد که برای پخت آن نیاز به ملزومات بسیاری است که نرخ اجاره آن در موسسات کرایه با یکدیگر متفاوت است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با توجه به شروع ماه محرم شاهد برپایی هیئت‌ها در سطح شهر هستیم که عزاداران حسینی در این ماه اقدام به پخت نذری می‌کنند.

ملزومات تهه پخت نذری از دیگ، اجاق گاز، آب کش گرفته تا ملاقه و سایر وسایل مورد نیاز برای یک نذری است که اکثر هیئت‌ها ترجیح می‌دهند و سایل مورد نیاز خود را کرایه کنند که نرخ کرایه این ظروف با یکدیگر متفاوت است.

قیمت اجاره دیگ برای پخت غذای نذری در ماه محرم از 70 هزار تومان شروع و تا 120 هزار تومان بسته به سایز دیگ متفاوت است در این میان برای اجاره یک دیگ 10 منی برای یک روز از یک موسسه باید از 70 تا 120 هزار تومان هزینه کرد که این قیمت بسته به سایز دیگ تغییرمی‌کند.

به علاوه اجاق‌گاز یکی دیگر از ملزومات برای درست کردن نذری در هیئت‌ها به شمار می‌آید که نرخ اجاره آن از 55 تا 85 هزار تومان متغیر است که در این میان باید علاوه بر نرخ اجاره گاز باید نرخ اجاره کپسول را نیز به طور مجزا پرداخت کرد که نرخ آن از 30 هزار تا 40 هزار تومان برای یک روز متغیر است.

همچنین در کنار ملزومات اساسی برای تهیه غذای نذری وسایلی چون سبد،لگن، آبگردون و ملاقه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که نرخ اجاره این وسایل برای یک روز بین 20 هزار تا 30 هزار تومان است.

این در حالی است که با وجود حجم زیاد عزاداران در هئیت‌های عزاداری پنکه نیز جز یکی از ملزومات محسوب می‌شود که نرخ کرایه آن از 15 هزار تا 30 هزار تومان ادامه می‌یابد.

با وجود گذشت تنها دو روز از ماه محرم موسسه‌های کرایه، موجودی برای اجاره ندارند و به گفته خودشان تا دهه اول تمام ظروف آن‌ها رزرو شده است.

گفتنی است هئیت‌هایی که اقدام به اجاره ظروف می‌کنند تنها برای یک روز است زیرا قیمت اجاره یک دیگ برای یک دهه بیشتر از نرخ خرید آن خواهد بود.

در مجموع برای اجاره یک دیگ 10منی، اجاق گاز، کپسول، آبکش، لگن و آبگردون باید حدود 180 تا 190 هزار تومان برای یک روز هزینه کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید