ایران از سال آینده میلادی در آذربایجان خودرو می سازد

معاون وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: کارخانه خودروسازی مشترک این کشور با ایران سال میلادی آینده تولید خود را شروع خواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ساهیل بابایف، معاون وزیر اقتصاد آذربایجان گفت: ساخت کارخانه خودروسازی در نفتچالا به‌زودی تکمیل می‌شود، «ما با شرکای ایرانی‌مان تاریخی را برای شروع تولید خودرو در سال آینده تعیین کرده‌ایم».

مراسم کلنگ‌زنی این کارخانه خودروسازی با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آذربایجان در منطقه صنعتی نفتچالا در اواسط سال 2016 برگزار شد. این پروژه توسط شرکت ایران‌خودرو و آذیوروکار آذربایجان اجرا شده است.

پیشتر، نماینده شرکت آذیوروکار خاطرنشان کرده بوده که قیمت خودروهای جدید تولیدی بین 10 تا 12 هزار منات، معادل 5800 تا 7000 دلار خواهد بود. وی گفته بود، این خودروها مطابق با استاندارد یورو5 خواهند بود.

ظرفیت این کارخانه حدود 10 هزار دستگاه در سال خواهد بود و خودروهای ایرانی دنا، رانا، سورن و سمند را تولید خواهد کرد. این پروژه 15 میلیون دلار هزینه داشته است.

همچنین قرار است برخی از قطعات یدکی این خودروها در کارخانجات جمهوری آذربایجان تولید شود. حدود 20 درصد از خودروهای تولیدی در این کارخانه به کشورهای مستقل مشترک المنافع و آسیای میانه صادر خواهند شد.

ساهیل بابایف همچنین افزود، همکاری با شرکت‌های داروسازی که در حال احداث کارخانه‌های خود در آذربایجان هستند ادامه خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید