رشد 106 واحدی شاخص کل بورس تهران

در سومین روز معاملات بورس تهران، گروه فرآورده‌های نفتی به رشد دماسنج بازار کمک کردند، اما در نهایت شاخص کل هم‌وزن با افت ۶۸ واحدی مواجه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز دوشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۰۶ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۴۵۲ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این مدت با افت ۶۸ واحدی مواجه شد و تا رقم ۱۷ هزار و ۷۰۹ واحدی پایین آمد.

در عین حال شاخص آزاد شناور با ۸۰ واحد رشد تا رقم ۹۱ هزار و ۴۴۱ واحدی بالا رفت و شاخص بازار اول با ۸۸ واحد افزایش به رقم ۵۸ هزار و ۳۱۴ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز ۱۵۸ واحد رشد کرد و ۱۸۲ هزار و ۷۶۴ واحدی بالا رفت.

در معاملات امروز پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب با ۷۰، ۴۸ و ۴۶ واحد تاثیر بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار داشتند و در طرف مقابل سایپا، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ترتیب با ۲۷، ۲۴ و ۲۲ واحد بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار گذاشت.

 در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای امروز شاهد رشد یکدست قیمت‌ها بودیم. در این گروه ۷۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان در پنج هزار و ۹۰۹ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت.

در گروه خودرو نیز امروز ۱۴۴ میلیون سهم به ارزش ۲۰ میلیارد تومان در ۱۱ هزار و ۳۹۲ نوبت مورد معامله قرار گرفت. در این گروه قیمت سهم‌ها عمدتا رو به کاهش بود.

در گروه فلزات اساسی نیز ۸۱ میلیون سهم به ارزش ۱۷ میلیارد تومان در هفت هزار و ۴۷ نوبت داد و ستد شد. در این گروه نوسان قیمت سهم‌ها عمدتا حدود یک درصد رو به بالا یا پایین بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۲۲ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۷۱۰ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۸۲۲ نوبت داد و ستد بود.

اما آیفکس امروز تغییر چندانی نداشت و در رقم ۹۵۳ ایستاد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۷۶ میلیارد تومان بالغ شد و حجم معاملات به ۲۶۹ میلیون سهم رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید