لبنیات ایران به آمریکا صادر شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: دو کانتینر از محصولات لبنی ایران به دو ایالت آمریکا صادر شده و اکنون سفارش جدید برای صادرات محصولات لبنی متنوع به آمریکا دریافت کرده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسن رکنی امروز در حاشیه همایش زنبورداری ارگانیک در محل سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: برای صادرات در حوزه مرغ و تخم مرغ هیچ محدودیتی در کشور نداریم به طوری که اکنون محصولات ما به دورترین نقاط مانند اروپا و دو ایالت آمریکا صادر می‌شود. براین اساس کشورهای همسایه ما مانند قطر می‌توانند از این موقعیت استفاده کنند.

وی در پاسخ به تسنیم گفت: تاکنون دو کانتیتر از محصولات لبنی ما به دو ایالت آمریکا صادر شده و سفارش‌هایی جدیدی نیز گرفته شده است که در حال فراهم آوردن مقدمات لازم برای صادرات آنها هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام ادامه داد: محصولات متنوع لبنی ایران به آمریکا صادر می‌شود و اکنون می‌توانیم در ویترین دو ایالت آمریکا محصولات لبنی ایران را مشاهده کنیم.

* صادرات مرغ و تخم مرغ دوباره به جریان افتاد

رکنی تاکید کرد: برای حضور در بازرهای صادراتی باید قیمت محصولات تمام شده کاهش و بهره‌وری افزایش یابد در این زمینه دولت برنامه‌های حمایتی دارد همانطور که سال گذشته افزایش 100 هزار تنی در این زمینه بودیم.

وی در پایان یادآور شد: 12 هزار تن از تولیدات پروتئینی در حوزه طیور و 2 هزار تن تخم مرغ در سالجاری صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به این نکته نیز اشاره داشت که به دلیل مشکلاتی صادرات مرغ و تخم مرغ ایران متوقف شده بود اما اکنون مشکلی پیش روی صادرات این محصولات وجود ندارد و صادرات در جریان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید