بانک مهر اقتصاد ادغام نمی شود

یک مقام مسئول بانکی ادغام بانک مهر اقتصاد با موسسات مالی و اعتباری را تکذیب کرد و خواستار برخورد مراجع قضایی با ایجادکنندگان شایعات شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، جواد حاجی مزدارانی در نشست خبری خود با خبرنگاران هرگونه ادغام موسسات با بانک مهر اقتصاد را غیرواقعی خواند و گفت: شرایط فعلی اقتصاد کشور و نقش تاثیرگذار بانک در آن، رسالت عمده ای را به دوش گرفتیم که حمایت از اقتصاد مقاومتی را در حوزه تامین مالی به عهده گرفتیم.

وی افزود: از مراجع قضایی خواستار برخورد با ایجادکنندگان شایعات هستیم البته بانک مهر اقتصاد به لحاظ حجم پرتفوی منابع با بانکهای قدیمی رقابت می کند و در رتبه هفت و هشت بانکهای کشور قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: متناسب با سیاستهای اقتصادی دولت، شبکه بانکها به عنوان تخصیص دهنده وجوه است و بر این اساس ما در حوزه بسیج و سپاه نقش آفرین در حوزه اقتصاد مقاومتی شدیم. البته در خصوص ادغام باید گفت که ما هیچ نشستی  برای جلسات جمع بندی ادغام با موسسات اعتباری نداشتیم.

وی گفت: بانک مرکزی وظیفه رسیدگی دارد و مراتب را به معاونت نظارت بانک مرکزی اعلام کرده‌ایم، البته ما هیچگونه  جلسه بدوی یا تکمیلی با موسسات اعتباری نداشتیم؛ البته مراتب اعلام اخبار ادغام را به مسئولان بالادستی اعلام کردیم.

حاجی مرزدارانی در پاسخ به خبرنگار مهر با بیان اینکه سرمایه اولیه بانک مهر اقتصاد از سوی مقام معظم رهبری تامین شده  است گفت: هیچ برنامه ای برای ادغام از سوی سهامداران این بانک وجود ندارد مگر اینکه حکم حکومتی داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه هر بانکی است که فارغ از اینکه چه جوی بر جامعه به لحاظ روانی حاکم است، هر زمان که سپرده خود را طلب کرد به او داده شود؛ ما هم مشکلی در این زمینه نداریم چراکه مدیریت نقدینگی را در حد استاندارد انجام داده‌ایم و  مشکلی از این زمینه نداریم.

معاون بانک مهر اقتصاد خاطرنشان کرد: مذاکراتی با سرمایه گذاران خاص برای واگذاری سهام انجام شده تا بتوانیم مجوز  بانک را به صورت کامل دریافت کنیم؛ اکنون نسبت کفایت سرمایه قابل طرح نیست.

وی با بیان اینکه نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار را رعایت کردیم  گفت: سود تا سقف هجده درصد را می پردازیم.

حاجی مزدارانی گفت: ادغام بانکها سیاست کلی نظام است و اگرچه ما اکنون برنامه ای برای ادغام نداریم ولی اگر شورای مرکزی تصمیم دیگری بگیرد تابع آن هستیم.

وی در خصوص دلایل عدم موافقت با ادغام برخی موسسات گفت: فعلا دلیلی ندارد که به دلیل وضعیت خوب این بانک،مشکلات برخی از موسسات اعتباری را به عهده بگیریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید