طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار نزدیک شد

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی اندکی کاهش پیدا کرد با این همه ضعیف شدن ارزش دلار در آستانه رویدادهای اقتصادی و سیاسی مهم هفته جاری همچنان از قیمت این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن حمایت کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۱.۶۶ دلار رسید. بهای معاملات این  بازار روز سه شنبه ۱.۱ درصد افزایش یافته و به ۱۲۹۵.۹۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در هفت ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۱۲۹۴.۲ دلار رسید. بهای معاملات طلا روز سه شنبه با ۱۴.۸۰ دلار یا ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۲۹۷.۵۰ دلار بسته شده بود.

بر اساس گزارش رویترز، انتخابات ملی انگلیس، نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا و اظهارات جیمز کومی، رییس سابق اف بی آی، در برابر کمیته سنا روز پنج شنبه برگزار خواهند شد. این رویدادها همگی پتانسیل تقویت جذابیت سرمایه گذاری در طلا را دارند که در شرایط ابهام سیاسی و مالی به دارایی جایگزین تبدیل می‌شود.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، مجموعه ای از نگرانی‌های ژئوپلتیکی شامل انتخابات انگلیس، ضعیف شدن دلار آمریکا و کاهش اعتماد وال استریت به تحقق وعده‌های اقتصادی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از قیمت طلا حمایت خواهد کرد و با توجه به ابهاماتی که تا پایان هفته وجود دارد به نظر می‌رسد دلیلی وجود ندارد که طلا به قیمت بالاتری صعود نکند.

اما بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در سنگاپور انتظار دارد به محض این که عوامل پشتیبانی کننده از قیمت طلا ناپدید شوند، این فلز ارزشمند درخشش خود را از دست دهد.

وی اظهار کرد که احتمال افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در اواسط ماه جاری از دلار پشتیبانی خواهد کرد و طلا را به سطح پایین‌تری خواهد رساند.

نرخ‌های بهره بالاتر قیمت طلا را که سوددهی ندارد تحت فشار قرار داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند لطمه می‌زند.

ذخایر "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگ‌ ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت حمایت طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۴۹ درصد افزایش یافت و به ۸۵۵.۱۶ تن رسید.

شاخص دلار آمریکا در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ ثابت ماند اما نزدیک به پایین ترین رکورد هفت ماه گذشته قرار دارد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۶۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، در ۹۵۴.۴۰ دلار ایستاد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش ۸۵۴.۳۰ دلار معامله شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید