وام مسکن نخبگان ۱۶۰ میلیون شد

در تازه‌ترین تصمیم‌گیری در حوزه تسهیلات مسکن، با درخواست بنیاد ملی نخبگان و تائید بانک مرکزی سقف وام مسکن نخبگان از ۱۰۰ به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی حدود یک ماه گذشته چند طرح به منظور افزایش سقف وام مسکن از سوی شورای پول واعتبار به تصویب رسید که به دنبال آن جهت حمایت و جذب نخبگان کشور و برای تامین مسکن آنها بانک مرکزی تصمیم به افزایش تسهیلات مسکن برای آنها گرفت. اعطای این تسهیلات با معرفی بنیاد ملی نخبگان به بانک‌های عامل قابل اقدام خواهد بود.

این در حالی است که در جریان مصوبات اخیر شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن در چند بخش با رشد همراه بود. بر این اساس وام های خرید مسکن از طریق اوراق برای هر نفر تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

در مصوبه جدید وام‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی از ۶۰ به۷۰ میلیون در تهران، ۵۰ به ۶۰ میلیون در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و از ۴۰ به ۵۰ میلیون در سایر مناطق شهری تغییر کرد.

 درعین حال که سقف تسهیلات مسکن از طریق خرید اوراق در بازار بورس برای زوجین تهرانی از ۱۰۰ به ۱۲۰ میلیون تومان، زوج‌های ساکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت از ۸۰ به ۱۰۰ میلیون تومان و در سایر مناطق نیز از ۶۰ به ۸۰ میلیون تومان رشد کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید