تقاضای ایرانی‌ها برای خرید جواهرات به بالاترین رقم ۴ سال اخیر رسید

در حالی که اکثر کشورهای خاورمیانه از افت قیمت جهانی نفت متضرر شده اند، آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای ایرانیان برای خرید جواهرات در سه ماهه نخست امسال به بالاترین رقم در ۴ سال گذشته رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که اکثر کشورهای خاورمیانه از افت قیمت جهانی نفت متضرر شده اند، آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که تقاضای ایرانیان برای خرید جواهرات در سه ماهه نخست امسال به بالاترین رقم در 4 سال گذشته رسیده است.

آمارهای شورای جهانی طلا نشان می دهد که میزان تقاضای ایران برای خرید جواهرات در سه ماهه نخست امسال 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد و به 12.9 تن برسد. تقاضای ایران برای خرید شمش و سکه طلا 3.7 تن بوده که بیشترین میزان در بین کشورهای منطقه بوده است، در حالی که میزان فروش آن 300 کیلو بوده است.

در گزارش شورای جهانی طلا آمده است: «تقاضا در سایر کشورهای منطقه در واجهه با قیمت های پایین نفت و افت میزان پذیرش گردشگر، ضعیف باقی مانده و افزایش قیمت طلا نیز در پایین بودن تقاضا برای طلا در این کشورها را تشدید کرده است.»

قیمت طلا در سه ماهه نخست امسال نسبت به پایان ماه دسامبر 8.9 درصد رشد داشته که ناشی از افزایش تمایل سرمایه گذاران به بازار فلز زرد به دلیل افزایش تنش های سیاسی در آمریکا و اروپا بوده است.

بر اساس این گزارش، میزان کل تقاضای مصرفی خاورمیانه شامل شمش، سکه و جواهرات، با 5 درصد افزایش به 64.5 تن رسیده که بالاترین رقم از سه ماهه نخست سال 2015 تاکنون بوده است. هدر حالی که عربستان در سال گذشته بزرگترین بازار طلای خاورمیاه بود، در سه ماهه نخست امسال امارات با 17.2 تن بیشترین استفاده را از طلا داشته که 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. در عربستان، کل تقاضای مصرفی برای فلز زرد 13 درصد کاهش داشته و به 14.2 تن رسیده در حالی که مصرف طلای مصری ها با 14 درصد افت به 6.2 تن رسیده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید