شاخص کل از نیمه کانال ۷۹ هزار واحدی عبور کرد

در معاملات بورس تهران در آخرین روز دادوستدهای این هفته شاخص کل ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید. همچنین آیفکس با رشد ۸.۸ واحدی تا رقم ۹۲۲.۳ بالا رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امروز چهارشنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۷۱ واحد رشد کرد و به رقم ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۱۲۹ واحد رشد تا کانال ۱۷ هزار و ۵۷۵ واحدی بالا رفت.

شاخص آزاد شناور نیز پس از ۶۲ واحد رشد رقم ۸۷ هزار و ۵۸۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار اول با صعود هفت واحدی چندان تغییری نسبت به روز گذشته نداشت، اما شاخص بازار دوم با حدود ۱۰۰۰ واحد رشد کانال ۱۷۷ هزار و ۳۰۵ واحدی را تجربه کرد.

در معاملات امروز نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۱ واحد تاثیر مثبت در شاخص بیشترین نقش را در نوسانات صعودی دماسنج بازار سرمایه داشت. پس از این نماد پالایشگاه نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین تاثیر مثبت را روی دماسنج بازار اعمال کردند.

در طرف مقابل نماد سایپا با ۳۲ واحد تاثیر منفی روی شاخص بیشترین نقش کاهنده را در دماسنج بازار سرمایه داشت و نمادهای ایران‌ ترانسفو، فولاد خراسان، ایران خودرو و پارس خودرو بیشترین تاثیر نزولی را برروی دماسنج بازار سرمایه داشتند.

در گروه فرآورده‌های نفتی کوک و سوخت هسته‌ای شرایط نمادها غالبا صعودی بود به‌طوری که نمادهایی همچون پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تبریز توانستند بیش از سه درصد در قیمت پایانی رشد داشته باشند.

در گروه خودرو امروز تعدادی از نمادها از جمله سایپا، پارس خودرو، ایران خودرو دیزل، نیرو محرکه، محورسازان ایران خودرو و ایران خودرو در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی شرایط کاهشی را تجربه کردند اما در طرف مقابل ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، سایپا دیزل، چرخش‌گر و بهمن دیزل شاهد افزایش در قیمت پایانی بودند.

امروز در گروه مواد و محصولات دارویی شاهد رشد اکثریت نمادها در قیمت پایانی و آخرین قیمت پایانی بودیم. از جمله نمادهایی که از رشد بالایی برخوردار بودند ایران دارو، مواد اولیه دارویی البرز بالک و داروسازی امین را می‌توان نام برد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۲۷۶ میلیارد و ۷۹۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۴۵ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۴ هزار و ۵۷۵ نوبت دادوستد بود.

اما امروز در گروه سیمان، آهک و گچ شرایط تعدادی از نمادها همچون سیمان درود، سیمان سپاهان، سیمان ارومیه و سیمان شمال روندی رو به رشد داشت و در تعداد دیگری از نمادها روند کاهشی با شیب کم مشهود بود. در گروه فلزات اساسی نیز تعدادی از نمادها شرایط افزایشی و تعدادی نیز شرایط کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند.

آیفکس نیز امروز ۸.۸ واحد بالا رفت و به رقم ۹۲۲.۳ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۳۵ میلیارد و ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۲۶ میلیون و ۴۴۴ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۵ هزار و ۱۶۶ نوبت دادوستد بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید