قیمت نفت به ۵۳ دلار رسید

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸ سنت افزایش به ۵۳ دلار و ۷ سنت رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،  قیمت نفت روز جمعه افزایش یافت، اما تردیدها در این باره که توافق کاهش تولید می تواند مجددا توازن را به بازار برگرداند یا نه موجب شد تا قیمت ها در آستانه بزرگترین کاهش هفتگی در طی یک ماه اخیر قرار گیرد.

 قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 8 سنت افزایش به 53 دلار و 7 سنت رسید، اما در مسیر کاهش هفتگی 5 درصدی قرار گرفت که بیشترین کاهش از هفته منتهی به 10 مارس تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز 11 سنت افزایش داشت و به 50 دلار و 82 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در آستانه کاهش هفتگی 4.5 درصدی قرار دارد که بیشترین کاهش از 10 مارس تاکنون است.

قیمت هر دو شاخص نفتی در اوایل هفته جاری بیش از 3.5 درصد کاهش داشت. این کاهش ناشی از ایجاد تردیدهایی در مورد تاثیرگذاری توافق کاهش تولید بر بازار نفت بود. آمارهای موسسه تامسون رویترز ایکون نشان می دهد که در ماه آوریل رقم بی سابقه 48 میلیون بشکه در روز نفت در آب های اقیانوس در حال ترانزیت بوده که 5.8 درصد از ماه دسامبر به این طرف افزایش داشته است.

بخشی از این افزایش عرضه نفت به دلیل افزایش تولید و صادرات کشورهایی بوده که در توافق کاهش تولید مشارکت ندارند.

تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 به این طرف تقریبا 10 درصد افزایش یافته و به 9.25 میلیون بشکه در روز رسیده که فاصله چندانی با میزان تولید نفت دو تولید کننده بزرگ جهان یعنی عربستان و روسیه ندارد.

مدیر شرکت توتال فرانسه این هفته هشدار داد که قیمت نفت ممکن است به دلیل افزایش تولید آمریکا کاهش بیشتری پیدا کند.

تولید کنندگان عضو اوپک نظیر عربستان و کویت برای جلوگیری از افزایش بیشتر عرضه نفت، در حال مشورت برای تمدید توافق کاهش تولید هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید