رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

فروش بلیت چارتر تک مجاز نیست

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به یک ساله شدن طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از افزایش رضایتمندی مسافران و ثبات در قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی عابدزاده در نشست خبری در حاشیه ورود دومین ایرباس به فرودگاه مهرآباد، تصریح کرد: سازمان هواپیمایی در طول سال‌های گذشته برنامه‌ریزی کرده با ایجاد برخی تغییرات ساختاری در این صنعت میزان رضایتمندی مسافران را افزایش داده و حقوق شهروندی را به شکل رسمی رعایت کند. به دنبال این موضوع دستورالعمل‌هایی در حوزه رعایت حقوق مسافران و حتی ورود هواپیماهای جدید به کشور صادر شد که تمام ایرلاین‌ها ملزم به رعایت آنها هستند.

وی با بیان این‌که سالانه چهار میلیون مسافر داخلی به دلیل نبود امکانات لازم از ایرلاین‌های خارجی استفاده می‌کند، اظهار کرد: ما برای برهم زدن این شرایط تلاش کردیم طرح آزادسازی نرخ بلیت هواپیما را در دستور کار خود قرار دهیم تا بدین ترتیب شرایط برای رقابت و بهبود کیفیت به وجود بیاید. درحال حاضر بازار ایران تنوع قیمت بلیت قابل توجهی دارد تا حدی که برای مثال در مسیر تهران – کیش قیمت بلیت از ۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان وجود دارد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به دنبال این اتفاق با وجود انکه میزان رشد صندلی‌های ما تنها حدود ۱۰ درصد بوده، اما میزان مسافرت‌های هوایی ۲۱ درصد افزایش یافته است که این نشان‌دهنده افزایش رضایت مسافران ایرلاین‌های داخلی است.

عابدزاده درباره‌ وضعیت بازار بلیت‌های نوروزی نیز تاکید کرد: با وجود آنکه آزادسازی در بازار اجرایی می‌شود اما ما گزارشی مبنی بر گرانفروشی‌های بزرگ و غیرقابل توجیه در بخشی که ایرلاین‌ها به‌طور رسمی بلیت می‌فروشند نداشته‌ایم تنها امکان آن وجود دارد که بعضی از پروازهای چارتری با قیمت بالا عرضه شوند که برای انجام آنها مقررات و قواعد خاصی وجود دارد و جز در آن شرایط فروش چارتری بلیت به شکل تک از نظر سازمان هواپیمایی مورد تایید نیست.

وی درباره‌ی مجوزهای صادر شده برای ورود هواپیماهای کارکرده به کشور نیز، گفت: طبق مصوبات رسمی ما اجازه ورود هواپیماهایی با سن تولید قبل از سال ۱۹۹۸ میلادی را صادر نمی‌کنیم و در این زمینه هیچ استثنایی وجود نداشته است. این موضوع که ما در طول کمتر از یکسال توانسته‌ایم میانگین سن ناوگان را یکسال کاهش دهیم، نشان می‌دهد این دستورالعمل اجرایی شده و سازمان هواپیمایی در تداوم آن جدیت کامل دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید