۵۰ درصد کارجویان تهرانی فارغ التحصیل دانشگاه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد کارجویان این استان، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، گفت: حمایت آموزشی، مالی و مدیریتی از کارجویان در دستور کار دولت قرارر دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حاتم شاکرمی در مراسم تجلیل از کارآفرینان برتر استان تهران تزریق یک باره ۳۵ هزار میلیارد تومان پول به بنگاه های زودبازده را در سال های ۸۵ و ۸۶ نتیجه بخش ندانست و گفت: مهمترین دلیل آن انتخاب نادرست افراد و آموزش ندیده است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کسانی که پول دریافت کردند بیکار و بدهکار هستند اظهار کرد : تزریق پول به بنگاه‌های زودبازده زمانی نتیجه بخش است که با هدف کارآفرینی انجام شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه استان تهران در عین حال از اشتغال مجدد ۱۱ درصد از افرادی که در سال ۹۵ از مقرری بیمه بیکاری بهره مند شدند خبر داد و گفت: این روند باعث شده است نخستین بار منابع صندوق مقرری بیمه بیکاری از میزان مصارف آن پیشی بگیرد.

وی بدون اشاره به میزان مقرری بیمه بیکاری در سال جاری یکی از دغدغه‌های سالانه وزارت تعاون را کمبود منابع در این صندوق دانست و گفت: با اشتغال بکار مجدد مقرری بگیران در استان تهران نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان صرفه جویی به نفع صندوق انجام شده است.

حاتم شاکرمی همچنین از آغاز بکار نخستین کانون کارآفرینان برتر استان تهران خبر داد.

به گفته وی تعداد مراکز تخصصی کارافرینی و مشاوره‌ای فعال در کشور بیش از ۱۹۲ مرکز بوده که از این تعداد ۱۹ مرکز تخصصی در تهران استقرار دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید