یارانه دریافتی خانوارها در سال 96 تغییر نمی کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 در نشست خبری امروز (یکشنبه) گفت: میزان یارانه نقدی هر نفر در سال 96 همانند سال 95 پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمدمهدی مفتح با اشاره به تصمیمات این کمیسیون برای اجرای هدفمندی یارانه ها در سال جاری خاطرنشان کرد: مبلغ 48 هزار میلیارد تومان به انواع روش های نقدی و غیر نقدی پرداخت به خانوارهای هدف و نیازمند پرداخت می شود که مبلغ یارانه اشخاص نیز در سال 96 همانند سال 95 پرداخت خواهد شد و تغییری پیدا نکرد.

وی ادامه داد: تنها متناسب با احکام برنامه ششم توسعه مشخص شد که خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان 20 درصد حداقل حقوق را دریافت کنند که این مبلغ به یارانه آنها اضافه خواهد شد و تامین منابع این پرداخت ها از محل حذف یارانه افراد پردرآمد صورت خواهد گرفت.

مفتح همچنین با اشاره به مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بودجه 96 گفت: سازمان پزشکی قانونی مجاز شد برای تامین نیروی انسانی تخصصی مورد نیاز خود 100 پزشک عمومی و 20 پزشک متخصص به صورت تعهد خدمت با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استخدام کند.

 

معافیت مالیاتی حقوق کمتر از 2 میلیون تومان در ماه شامل کسبه هم شد

مفتح با اشاره به سقف مالیاتی حقوق آن را 2 میلیون تومان در ماه و 24 میلیون تومان در سال اعلام کرد و افزود: دولت این رقم را در بودجه یک و نیم میلیون تومان در ماه و 18 میلیون تومان در سال دیده بود که کمیسیون تلفیق مجلس این رقم را به 24 میلیون تومان در سال افزایش داد تا توانسته باشد بخش های محروم جامعه کمک و از آنها حمایت کند.

کمک 3 هزار میلیاردی به اشتغال مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه 96 مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بانک مرکزی مکلف شد که 3 هزار میلیارد تومان از باقی مانده سپرده قرض الحسنه بانکی را به تفکیک 2 هزار و 100 میلیارد تومان برای کمیته امداد و 900 میلیارد تومان برای سازمان بهزیستی تخصیص دهد تا مددجویان این دستگاه ها بتوانند از این تسهیلات برای اشتغال استفاده کنند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: همچنین 100 میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه بانک ها در اختیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان قرار می گیرد.

مفتح افزود:تمامی بانک های کشور اعم از دولتی، غیر دولتی، موسسات مالی و صندوق های حمایتی که به بخش کشاورزی و صنایع وابسته آن وام پرداخت کرده اند؛موظف شدند که بازپرداخت وام هایی را که به اشخاص حقیقی و حقوقی داده اند و آن اشخاص دچار خسارت خشکسالی یا سرمازدگی یا آفت و بیماری های همه گیر یا حوادث غیرمترقبه شده اند با تایید کارگروهی از جهاد بانک مربوطه و صندوق بیمه کشاورزی به مدت 3 سال امهال و تمدید کنند.

 

منبع: خانه ملت

دیدگاه تان را بنویسید