به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در دیدار از خانه تاریخی عمارت فیروزه ای شهرکرد افزود: تاکنون 6 خانه قدیمی و تاریخی در استان بازسازی و مرمت شده است تا بتوان از گردشگران در بناهای تاریخی استقبال کرد.
وی تصریح کرد : ظرفیت بوم گردی در چهارمحال و بختیاری در دولت دوازدهم توسعه می یابد، چرا که یکی از زیرساخت های اشتغال در استان گردشگری و بوم گردی است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه 50 درصد از اشتغال جهان در حوزه خدمات افزود: بوم گردی می تواند در توسعه اشتغال پایدار در این استان نقش آفرین باشد و تحصیلکردگان این رشته باید برای توسعه صنعت گردشگری به میدان بیایند.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری یکی از استانهای مستعد گردشگری است که می تواند سرریز گردشگران اصفهانی و خوزستانی را پوشش دهد.
وی افزود: این استان دارای 21 درصد تولیدات بادام، 10 درصد شیرخشک نوزاد، 5 درصد قارچ خوراکی و 13 درصد ماهیان سردآبی کشور است.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خدمات دولت در طول انقلاب اسلامی به مردم این استان تصریح کرد: طی پنج سال اخیر 76 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این استان انجام گرفته است.
وی گفت: در طول 5 سال دولت تدبیر و امید، افزون بر 2 هزار و 9 طرح در این استان به بهره برداری رسیده و برای اجرای این تعداد طرح در استان 35 هزار میلیارد ریال در بخش دولتی سرمایه گذاری و هزینه شده است.
عباسی تصریح کرد: طی همین مدت 317 طرح با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.
به گفته وی، در این مدت بیش از 60 هزار میلیارد ریال در حوزه های مختلف سرمایه گذاری شده که این میزان تنها یک هشتم خدمات نظام اسلامی در این استان است.
استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در هفته دولت بیش از 240 طرح عمرانی با افزون 2 هزار میلیارد ریال به بهره برداری می رسد که از سوی بخش خصوصی نیز 57 طرح با سرمایه گذاری 290 میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.
عباسی به وجود منطقه ویژه اقتصادی اشاره و تصریح کرد: منطقه اقتصادی در مرکز استان با 432 هکتار و 111 واحد کشاورزی، 44 واحد تولید در بخش سلولزی و 44 واحد صنایع تبدیلی آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
به گزارش ایرنا، عمارت فیروزه ای یکی از خانه های تاریخی شهرکرد است که از سوی بخش خصوصی بازسازی و مرمت شده و اکنون به یک خانه بوم گردی در مرکز چهارمحال و بختیاری تبدیل شده است.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.