به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،جهانبخش ترکی اظهار کرد: این نمایشگاه سوم تا نهم شهریور امسال در محل دائمی نمایشگاه های تهران دایر است.

وی افزود: برنامه ریزی های لازم به منظور حضور و بازدید گسترده مردم از سی اُمین نمایشگاه ملی صنایع دستی کشور از سوی مسئولان ملی انجام شده است.

ترکی تصریح کرد: در این نمایشگاه 90 متر مربع فضا در سالن های 8 و 9 ورودی25 به چهارمحال و بختیاری اختصاص یافته است.

وی بیان داشت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در سی اُمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تولیدات رشته های نمد، ‌گلیم، حجاری سنگ، قلمکاری و صنایع دستی عشایری را به نمایش گذاشته اند.

کارشناس معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال برای نخستین بار با توجه به این که شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد تعیین گردیده 15 متر مربع فضا برای اراده تولیدات و دستاوردهای نمدی استان به صورت خاص در این نمایشگاه دایر شد.

وی عنوان داشت: همچنین به منظور معرفی آداب و رسوم، ارائه خوراک و غذاهای محلی، سوغات محلی، صنایع دستی عشایری و برپایی سیاه چادرهای عشایری چهارمحال و بختیاری در فضای باز این نمایشگاه اقدام گردید.

ترکی بیان کرد: هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری،‌ روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی یادآور شد: انواع بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

کارشناس معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی استان 12 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود سه هزار نفر فعالند.

وی اظهار داشت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و خرید تولیدات آن ها می تواند در تحقق سریع تر اهداف نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام "حمایت از کالای ایرانی" نقش داشته باشد.

حضورهنرمندان و صعتگران صنایع دستی استان چهارمحال وبختیاری در نمایشگاه صنایع دستی کشور

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 998791
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.