به گزارش ایرنا، معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ‌این استان در نخستین نمایشگاه بین المللی اقتصاد و سرمایه گذاری گردشگری با عنوان 'شهر گردشگر' حضور پیدا کرد.
حیدر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور در این نمایشگاه به منظور جذب سرمایه گذار و معرفی ظرفیت ها و پتانسیلهای استان انجام شده است.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان، تولیدات خود را در سی اُمین نمایشگاه ملی صنایع دستی به نمایش گذاشتند.
مهرداد رئیسی افزود: هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی چهارمحال و بختیاری آثار خود در رشته های نمد، ‌گلیم، حجاری سنگ، قلمکاری و صنایع دستی عشایری را به نمایش گذاشتند.
وی تاکید کرد: هم اینک 52 رشته صنایع دستی شهری،‌ روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که بافته های داری مانند فرش، گلیم، قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی، قفل سازی، خاتم و مشتقات آن ها از مهمترین صنایع دستی شهری و روستایی استان است.
به گزارش ایرنا، هنرمندان رشته های مختلف صنایع دستی استان 12 هزار نفر هستند که از این تعداد تنها حدود سه هزار نفر فعالند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.