مدیر آب روستایی شهرستان لردگان گفت: شهر کلگه سردشت لردگان با جمعیت بیش از 7 هزار نفر با تانکر آبرسانی می‌شود.

یوسف حسنی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایلنا درباره بحران آب در لردگان و با اشاره به اینکه  46 درصد جمعیت روستایی استان  در شهرستان لردگان هستند، گفت: در این شهرستان 285 روستا بالای 20 خانوار با جمعیتی حدود 160 هزار نفر زندگی می‌کنند که  14درصد یعنی 41 روستای این شهرستان با بحران آب مواجه بوده و  با تانکر آبرسانی می‌شوند.

وی ادامه داد: 44 درصد روستاهای این منطقه نیز با تنش بی‌آبی مواجه هستند که به صورت نوبت‌بندی آبرسانی می‌شوند.

حسنی عنوان کرد:‌ شهر کلگه سردشت از توابع بخش مرکزی شهرستان لردگان با جمعیت هفت هزار و 500 نفر از طریق تانکر آبرسانی می‌شود. متاسفانه خشکسالی‌ها و  کاهش بارش 35 درصدی سال جاری باعث شده تا 76 درصد منابع آب این مناطق با 200 منبع تامین آب  که  152 منبع از200  منبع تامین  آب خشک شود.

خان میرزا بیشتر از بقیه در معرض بحران است

مدیر آب روستایی شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: پروژه‌های آبرسانی خوبی در دست اقدام است از جمله خان‌میرزا، آتشگاه برای تامین آب شهرستان سردشت و 53 روستا از بخش آتشگاه که تامین آب مجتمع خان میرزا 35 روستا و تامین آب 55 هزار نفر را تامین خواهد کرد. این طرح‌ها سه ساله بوده و اگر تامین اعتبار این پروژه‌ها از سوی دولت صورت بگیرد در پایان سه سال آماده بهره‌برداری هستند و از پروژه خان میرزا دو سال گذشته و تا پایان سال 98 این پروژه تکمیل خواهد شد. 

آب

حسنی عنوان کرد: بیشترین فقدان آب هم‌اکنون در منطقه خان میرزا وجود دارد. در این منطقه 54 حلقه چاه وجود داشت که در حال حاضر 42 حلقه از آنها خشک شده است. تداوم خشکسالی‌ها، کاهش بارندگی طی سال جاری باعث بحران بی آبی در این منطقه شده است. 

وی ادامه داد: در اطراف شهرستان لردگان چهار تا پنج رودخانه وجود دارد که برای تامین آب منطقه و پروژه‌ها از آنها باید استفاده کرد و از منابع آب زیرزمینی تا جایی که امکان دارد نباید استفاده شود چراکه باعث خشک شدن بیشتر این منابع زیر زمینی می شود.

حسنی با اشاره به اینکه 11 درصد از آب‌های جاری کل کشور در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارند، افزود: متاسفانه با این وجود 58 درصد از روستاهای این استان با کمبود آب و 44 درصد با کاهش آب مواجهند و برای برطرف شدن این بحران تامین اعتبار از سوی دولت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.