به گزارش ایرنا، علی کاظمی باباحیدری روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری افزود: نمایندگان مجلس علاوه بر اینکه در بعد قانونگذاری وظایفی برعهده دارند، در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین و امور کشور نیز دارای وظایفی هستند.
وی با بیان اینکه مجلس در حوزه نظارت دارای ضعف هایی است، تصریح کرد: تلاش می شود با تقویت ابعاد نظارتی مجلس بتوان در رفع مشکلات و تقویت منافع ملی گام های اساسی تر برداشته شود.
کاظمی باباحیدری هرگونه دخالت خود در امور اجرایی استان را رد کرد و گفت: اگر اعمال نظر و یا پیگیری در خصوص امور اجرایی استان انجام می شود از بعد نظارتی است و به معنای دخالت در امور اجرایی و انتصابات نیست.
این نماینده مجلس با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهوری تصریح کرد: در ابتدا از روی حس نیت این طرح را امضا کردم اما پس از آنکه مشخص شد چنین طرحی از روی سیاسی بازی عده ای از نمایندگان است امضا خود را پس گرفتم.
کاظمی باباحیدری افزود: کشور در شرایط حساسی قرار دارد برهمین اساس باید بیش از هر چیز اتحاد، انسجام و سرمایه اعتماد را در کشور تقویت و از رفتارهای تفرقه افکنانه پرهیز کرد.
وی در ادامه نبود زیرساخت های ریلی، بیکاری، کم آبی و ناتوانی در جذب سرمایه گذاری را از چالش های این استان برشمرد و گفت: مردم در این حوزه ها مطالباتی دارند و انتظار می رود دولتمردان در تحقق آن بیش از پیش اهتمام ورزند.
کاظمی باباحیدری با بیان اینکه در خصوص دفاع از حقوق مردم استان با کسی تعارف و مماشات ندارم، تصریح کرد: گرچه نماینده حامی دولت هستم اما در دفاع از منافع استان لحظه ای کوتاه نیامده و تذکرات خود را می دهم.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، شفافیت را لازمه سلامت سیستم اجرایی کشور دانست و گفت: انتظار می رود با راه اندازی دولت الکترونیک و پیگیری جدی تخلفات در شفاف سازی هرچه بیشتر امور اقدام شود.
کاظمی باباحیدری در ادامه به بخشی از عملکرد 2 ساله خود در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: پیگیری حقوق آب استان، افزایش تخت های بیمارستانی، تکمیل و بهره برداری از مراکز درمانی، راه اندازی اورژانس هوایی، تجهیز 44 خانه ورزشی روستایی، پیگیری طرح های جاده سازی و اخذ ردیف اعتباری برای راه اندازی فاضلاب سه شهر اردل، باباحیدر و سورشجان از جمله این اقدامات بوده است.
وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود موسسات و شرکت های بخش غیردولتی نیز در امور عمرانی و ایجاد زیرساخت های استان ورود پیدا کنند، زیرا در این خصوص حمایت و اقدامی از سوی این موسسات دیده نشده است.
کاظمی باباحیدری همچنین با گرامیداشت جایگاه خبرنگاران اظهار داشت: اصحاب رسانه رکن چهارم دموکراسی به شمار می روند و می توانند در ایجاد اتحاد، پیشبرد امور و رشد و توسعه کشور نقش بسزایی ایفا کنند.
به گزارش ایرنا، در پایان این نشست به مناسبت روز خبرنگار از تعدادی از خبرنگاران این استان تجلیل شد.
7363/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.