به گزارش ایرنا، شاهرخ پارسا روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: این میزان کسری بارش به اندازه بارندگی 2 سال زراعی در استان است و همین موضوع سبب شده تا چهارمحال و بختیاری امسال با عنوان هفتمین استان خشک کشور شناخته شود.
وی با بیان اینکه پیش از وقوع خشکسالی های 65 درصد بارش های استان بصورت برف بوده است، گفت: این در حالی است که در سال زراعی 96-97 میزان بارش برف در استان به کمتر از 20 درصد رسید.
پارسا تصریح کرد: هم اینک 3 درصد استان به خشکسالی شدید، 93 درصد خشکسالی متوسط و 4 درصد خشکسالی خفیف دچار شده است.
وی میانگین بارش های سال زراعی جاری استان را 312 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 41 درصد کاهش و در مقایسه با میانگین بلندمدت 46 درصد کاهش دارد.
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به خروجی مدل های هواشناسی، نسبت به وقوع بارش های نرمال در پاییز و زمستان امسال ابراز امیدواری کرد و گفت: پیش بینی می شود پاییز و زمستان امسال بارش ها مناسبی نسبت به سال گذشته وجود داشته باشد اما با این وجود کسری ها را جبران نخواهد کرد.
پارسا، بازیافت آب، مدیریت صحیح و سازگاری با شرایط موجود را از راهکارهای مهار خشکسالی عنوان کرد و گفت: امسال با همت دولت کمیسیون سازگاری با کم آبی در کشور تشکیل شد و امید است تا با تداوم این برنامه بخشی از مشکلات برطرف شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 70 ایستگاه کار پایش و بررسی وضعیت جوی چهارمحال و بختیاری را انجام می دهد.
وقوع خشکسالی های یک دهه اخیر در چهارمحال و بختیاری، استانهای اصفهان و خوزستان را نیز با تنش آبی مواجه کرده است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.