به گزارش ایرنا، حسین بابوئی روز سه شنبه دیدار از روند برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات ورزش دانش آموزی پسران کشور مقطع متوسطه اول و دوم افزود: مسابقات ورزش دانش آموزی در مدارس آغاز می شود که نفرات برتر به عضویت تیم های ملی در می آیند.
وی برگزاری این مسابقات را شناسایی استعدادهای ورزشی در مدارس و تقویت روحیه ورزشی و ارتقای مهارت های زندگی و اجتماعی بین دانش آموزان دانست.
به گفته وی، در مسابقات دانش آموزان 15 هزار دانش آموز دختر و پسر در 12 رشته و در 6 شهر کشور با هم به رقابت می پردازند که تیم های قهرمان و ورزشکاران برتر به مسابقات جهانی و بین المللی اعزام و استعدادهای برتر عضو تیم ملی می شوند.
بابوئی با اشاره به اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: در آموزش و پرورش به دنبال کم کردن استرس بین دانش آموزان هستیم که بهره گیری از ورزش یکی از ابزارهای کاهش استرس است.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز به میزبانی استان برای سومین سال برای برگزاری مسابقات کشوری دانش آموزان اشاره کرد و گفت: مسابقات ورزش قهرمانی دانش آموزان پسر و بیست و نهمین دوره مسابقات ورزش قهرمانی دختر سراسر کشور از 16 مردادماه به مدت 22 روز در استان در حال اجراست.
بهروز امیدی افزود: این دوره از مسابقات با حضور 4 هزار ورزشکار، مربی، سرپرست ، داور ، ناظر و عوامل اجرایی در سه رشته شنا، ژیمناستیک، دو ومیدانی در 3 مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شهرکرد اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، در این دوره از مسابقات 953 ورزشکار در قالب 104 تیم در رشته شنا، 958ورزشکار در قالب 90 تیم در رشته ژیمناستیک و یکهزار و 706 ورزشکار در قالب 173 تیم در رشته دوومیدانی شرکت دارند.
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.