به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ، احمد جمشیدی در سفر به شهرستان لردگان و بررسی پروژه ها و محورهای استراتژیک این شهرستان گفت:از آنجا که محدودیت اراضی برای توسعه و تعریض محور ها از عوامل رکود توسعه در شهرها است و حفظ و نگهداری از راه ها و ابنیه های موجود از وظایف ذاتی راهداری می باشد ،25 کیلومتر آزاد سازی حریم راه در چهارماهه نخست سال توسط این اداره کل محقق گردیده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه صیانت از حریم راه‌ها به منظور توسعه و حفظ این سرمایه ملی، از وظایف ذاتی عموم مردم است، افزود: 170 مورد اخطار کتبی و سرکشی به افراد داری ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم راههای استان از ابتدای سال جاری تاکنون انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مقابله با تجاوز به حریم راه ها از وظایف متولیان راه هاست و با توجه به اهمیت این موضوع در بروز سوانح جاده ای،در همین راستا توسط اداره حریم راه های این مجموعه 300 مورد پاسخگویی به استعلامات صورت پذیرفته است.

احمد جمشیدی با بیان اینکه با استناد به ماده 17 قانون اصلاح ایمنی راهها مصوب 1379 ، این اداره کل به کمک دستگاههای عملیاتی و اجرایی می تواند ساخت و سازهای غیرمجاز را تخریب نماید اظهارداشت: این اداره کل از ابتداابتدای سال جاری 30 مورد اجرای حکم در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راههای استان داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری افزود: کوه نویسی، تپه نویسی و دیوارنویسی در حاشیه راهها از مواردی هستند که باعث حواس پرتی راننده و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز می گردد.

وی در خصوص ساخت‌وسازهای محدوده 100 متری جاده‌ها در شرایط خیلی خاص، گفت: هر مرجعی مجاز نیست اقدام به صدور مجوزبرای احداث تاسیسات در حریم راهها نماید، چرا که منجر به کاهش ایمنی تردد درجاده‌ها شده و برای کاربران جاده‌ای ، سوانح خطرناکی را در پی خواهد داشت

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 987893
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.